Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Hva er egentlig en innvendig UL? Hvordan foregår den? Min svigermor sa at siden jeg er så kort på vei og skal på tidlig UL snart, så kan det hende de stikker en liten pinneaktig ting inn i skjeden, dette er også en form for ul sa hun. Hva er det? Beklager de "dumme" spørsmålene, men jeg aner virkelig ikke hva de forskjellige er Hilsen lille meg
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Det er en innvendig ul som hun sa. De ser babyen fra en annen vinkel ved å ta ul innneifra skjeden.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 De stikker ultalyd " staven" inn i skjeden din og tar ultralyden på livmoren innenfra. Ikke farlig eller vondt Det er vanlig ultralyd, bare at det gjøres innenfra. Det er helt vanlig når man er bare noen få uker på vei. Ikke noe problem!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Innvendig ul er akkurat det samme som utvendig ul bare at skaftet er lengeret og blir ført opp i skjeden istedet for oppå magen. Kan minne om en dildo:) De bruker innvendig når man er tidlig i svangerskapet, jeg har også hatt mange innvendige ul pga prøverørsbehandlinger, de kan ikke se egga med utvendig ul, så regner med at det er pga størrelsen på fosteret at de bruker innvendig ul tidlig i sv.skapet.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Tror hi har skjønt poenget nå....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Tro du det? Ja, din mening er jo den som teller så da får vi slutte å svare da!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 22:50 for noe teit å si! Jeg takker alle som har svart her, og forklaringene jeg fikk! Tusen tusen takk alle sammen! Et lite spørsmål til, en av dere nevner det minner om en dildo?! hehe er den staven stor da? er det like ekkelt som "nebbet" ved en GU? For den skraper jo bare og er vond. Ooog en ting til, får man klarere bilder av å ha en slik innvendig ul? Jeg tror jeg er ca 12 - 13 uker. Men livmora er ikke kommet over skambeinet som de sier. og ennå ikke hørt forsterlyd heller hos JM. Hva tror dere de kommer til å velge for meg? Innvendig eller utvendig? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Tynnere enn en vanlig dildo ja Ikke så ubehagelig som spekelumet! (nebbet) Fikk klare fine bilder da jeg var på innvendig ul. Det var da uke 7... Vet ikke helt når de går over til vanlig ul.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Det er ikke som et spekulum, nei. Er en glatt, tynn stav (som de faktisk trekker et kondom utenpå. Forstår jo at det er av hygieniske grunner, men ser fryktelig teit ut som føres opp i skjeden. Blir en del kliss av salven de har på, men bortsett fra det er det ikke ekkelt. Bildene blir omtrent som ved en utvendig ul, men vanskeligere å se noe fordi fosteret gjerne er mindre utviklet når man tar innvendig ul. Men i 12-13 uke burde du jo få et fint bilde, da begynner det jo å bli "fasong" på spiren En helt annen ting (vet det ikke har noe med det du spurte om å gjøre, men kan ikke dy meg): Ikke kall det skambenet, da! Skamlepper, skamberg, skambein... Hva i all verden skal vi skamme oss over?? Innenfor det beinet vokser babyen din. Burde hatt et virkelig fint navn I mangel av noe slikt er bekkenbein et greit alternativ. Mener ikke å kritisere deg altså! Fatter bare ikke hvorfor damedelene har fått så kjipe navn :/
Ranveig R Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Kjønnslepper, venusberg, symfyse )
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Ja, vet at det finnes andre navn, og dem bør vi jo bruke. Disse skam-navnene er jo...skammelige!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 hehe takk for svar! når er det vanlig at det kommer over bekkenbeinet da?? jeg gleder meg til det jeg Og ja enig med at det ikke skal hete skambeinet, jeg sa jo: som dem kalte det. hehe... Liker heller ikke ordet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå