LivetErEnLek Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Snuppa mi er over året og vi er på jakt etter en vinterdress til henne som hun kan bruke i barnehagen. Har alltid brukt reima til de andre ungene og har vært veldig fornøyd. Var å skulle prøve dress på minste i dag og hun svømmer rundt i reimas 74... Hun har akkurat vippet 8 kg, så er ikke veldig stor nei. Men hva skal jeg gå for da? Gir i grunn en god dag i hva den koster, men ønsker en GOD dress som er vantett, pustende, har god passform, er myk, god og varm. Ikke vanskelig jeg *hehe* På Barnas hus hadde de ingen dresser som tilfredstilte de kravene i str 68.
*Rutletutt* Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Kjenner problemet, ja...minsta min var rett over 7 kg og rundt 70 cm da hun var 1 år og svømte i ALT av skikkelig yttertøy...så hun fikk en altfor stor Reima dress som jeg brettet opp armene og trakk opp bena - hun vagget rundt like bred som hun var lang, men var varm og god:-)
LivetErEnLek Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 De legodressene jeg har funnet på nett, går ikke ned til 68 desverre. Må finne på noe. Tulla elsker å være ute, stbber og går og utforsker alt. Ser for meg at den gleden fort kan bli ødelagt av en alt for stor dress.
<3 Legoland <3 Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Det visste jeg ikke :-( Beklager!
Sylteflesk Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Polarn og Pyret har en som starter på str 68, i flg hjemmesiden deres (vet ikke om alt der selges i Norge). Det er jo stort sett veldig bra klær, men jeg har ikke testet dressene deres.
LivetErEnLek Skrevet 29. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2009 Tusen takk :-) Skal en tur til byn på lørdag, så da får jeg ta en titt.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 reflex har en dress med utagbarfor, den går ikke ned i str 68, men 80 var liten i str eller var det 86 kansje, vesla kunne hvertfall bruke den når hun var 1år og da var hun 72,5cm og 9kg, og brukte 74 i vanlige klær. hun brukte den vel også litt på våren å da var hun enda mindre.. den passer faktisk enda, så stor var den nok men hun løp no rundt i den.. ellers kjøpte vi en reima dress til henne i vinter i str 80, tror det er babymodellen, den var ganske stor til henne da hun bare var 75cm og 9,5kg, brettet den litt opp på armene å dro den litt opp på beina som en over sa, hun stortrives i den å klarte fint å gå i den i høy snø selv om hun så ganske så druknet ut i den i starten. i år er den ganske så passelig:)
StorkeMammaen Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Denne fra Troll: http://www.trollcompany.no/site/index.php?option=com_content&task=view&id=201&Itemid=292 Gå på forhandlere, så finner du en butikk i nærheten.. Lykke til Her i heimen har vi motsatt problem, finner ikke babyklær til gutten min på 8 mnd, han vokser fra alt og vi må kjøpe gutteklær som er mer upraktiske.. Hehe, skal ikke være lett. Verden er designa til normalen!
emili78 Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Enig med StorkeMamma her over:-) troll dress med ullfleece eller noe. Flotte varme deilige dresser for en som er masse på bakken Lykke til på dress jakten:-)
erteposen + 4 Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Vi brukte troll til vår "lille" gutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå