Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 hvordan går det når dere pusser tenner på deres små? Min hater det, og jeg vet ikke hvordan jeg kan snu det. Gråting så og si hver kveld.... Og hvor lenge pusser dere? Har prøvd det meste med å stimulere hennes interesse....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 På apoteket kan man få kjøpt en "børste" man trer på din finger, så pusser du tennene på den måten. Det er ikke enkelt i denne perioden, men det blir bedre me tiden Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 På min ettåring er det umulig. Hun vrir og vender på seg og blir helt hysterisk. Tar gjerne imot råd som ikke er "lat som om du leter etter Karius og Baktus", "gi henne tannbørsten og la henne pusse dine tenner" for datteren min driter i disse triksene! Jeg føler at jeg har prøvd alt og at det eneste jeg står igjen med er å holde henne fast.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 så det er helt normalt? er det noen som syntes dette er gøy? jeg får prøve en slik en. når blir det akseptert?
Laybik Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Min jente også hater dettem hun er 13mnd. Men tennene må børstes, så jeg holder henne fast og børster i kanskje 20sek? Har aldri tatt tiden. Regner med at det går seg til etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 akk, godt å høre at andre og sliter.... håper det snart snur!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Jeg har laget et ruteark med glitterlim og pynt. For hver gang jenta vår er flink til å pusse får hun et klistremerke i en av rutene. Når arket er fult skal hun få en film med karius og baktus. Men så er jo jenta vår 2 år.. Men hun hadde forstått det som ettåring også, mend a var hun så flink så da var det ikke noe problem... Slitsomt når det står på!
Tommage♀♂ Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Min sønn hatet å pusse tennene helt fra han fikk tenner til han var over 2 år. Ble hysterisk sinna, vred og vrengte seg på gulvet hver gang tannbørsten kom frem. Jeg kilte ham, gjorde meg morsom osv til han åpnet munnen og lo, da smatt jeg tannbørsten inn og pusset mens jeg sang "Puss puss så får du en suss" med forskjellige stemmer. Funket en sjelden gang, hehe;) Ellers lå han bare på gulvet, så stod jeg med hodet hans mellom bena og tvangspusset. For noen mnd siden begynte jeg å tulle når han fikk fluoren, lot som at jeg spiste den selv osv, så måtte han fange den fra meg. Det synes han var kjempemorsomt, og etter hvert begynte han å åpne munnen selv, og lo bare jeg fant frem fluoren. Nå er han 2,5 og gaper alt han kan når tannbørsten kommer frem=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå