Gå til innhold

ææææ,,, katten tisset i sofaen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tips på ka eg kan gjøre? for å få lukta vekk? har nettopp fått ny kattunge i hus...

på forhånd takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke det... er det for sent hvis jeg venter til i morgen?

Skrevet

Vasker hun med eddikk, vil jo katten tisse enda mer.

Du får kjøpt middel som tar bort kattetiss. Kjøp det. Og har du ikke sandkasse? Katter tisser virkelig ikke i sofaer til vanlig!

Skrevet

jo har kattedo, men hun gjorde det likevel... har hatt henne i 2 uker, første gangen hun ha tisset andre steder enn i kassen... kan-kan ikke vaske med eddik?

Skrevet

Har du potetmel? Strø på det, og la det trekke til seg tisset.

Deretter lar du det tørke, og støvsug etterpå.

Skrevet

e tydligvis tomt for allt som kan hjelpe... forbaska greier... stinker jo så j.......

takk for tips vertfal:)

Skrevet

Lag deg ei bøtte med godt såpevann og vask med det du har. Bruk en god klut, og skrubb ivei,.

Man tager hva man haver.

Skrevet

Eddik fjerner lukta. Min katt har ikke tisset i vogna etter at jeg vasket den med eddik. Europris har en sprayflaske med noe antitissegreier. Kan jo prøve det, jeg har kjøpt den, men ikke fått prøvd den ennå. Men da må du vaske vekk tisset først.

Skrevet

Lukter kattungetiss veldig ille? Husker ikke for det er lenge siden vi hadde en kattunge i hus. Jeg ville gått for Zalo og kaldt vann, det er universalmiddelet her i gården iallfall. Tar det meste! Og lufting.

Skrevet

fa... i natt tisset hun på dynen min:( klarte å komme seg inn på soverommet.. søren og.. ka skal eg gjøre.. hun var jo stueren...:(

Skrevet

Katter tisser rundt omkring hvis de er stresset, eller at de ikke er fornøyde med toalettet. Har du kloret kattekassen slik at det ikke lukter noenting etter at du kjøpte det? Det kan også være at katten ikke liker sanden. Katter er kresne og noen ganger veldig sære dyr :)

Vask med vann og såpe. Du bør kjøpe en spray (gettoff el.) for å forhindre at hun ikke tisser samme plassen igjen.

Hvis du har hatt katten i to uker, burde den finne seg til rette snart. Gi den masse oppmerksomhet og kos, slik at den føler seg trygg. Og ha klare regler/områder den har lov å bevege seg innen. Unngå mye bråk og brå lyder.

Skrevet

Et lite tips: IKKE vask med salmiakk!! Katte-tiss inneholder lukter som ligner på det, og det kan få katten til å fortsette å tisse på de samme plassene.. Vi hadde katt da jeg var liten og mora mi vaska med salmiakk, helt til dyrlegen fortalte hvorfor den bare tissa på de samme plassene.

Lykke til :)

Skrevet

Hei igjen. Jeg kan si at katten vår, som er 11 år nå og verdens snilleste pus, var rimelig gal da han var liten. Han tisset også overalt, også i sengen, på dynen. Han angrep og klorte og rev ned ting i hele huset. Løsningen for oss var kastrering. Han ble en helt annen katt da. Vi hadde kastrert ham uansett da. Jentekatter vet jeg ikke så mye om, men kan det være noe av det samme? Håper dere finner en løsning, og gi katten en sjanse:) De er veldig egenrådige og litt av noen rovdyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...