Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Jeg er så forferdelig husredd. Har en uro i kroppen når jeg er alene hjemme. Er redd for ting som ranere, brannstiftere, mordere etc.. Har på alarmen om natten men er alikevel redd og får ikke sove. Ligger med telefonen klar for å rimge 112... Nå skal mannen ut og reise og siden jeg er ny i byen har jeg ingen som jeg kan spørre om vil sove her. Jobber så kan ikke reise bort heller Noen tips for¨å komme over skrekken? Jeg leser ikke skumle bøker, ser skrekk filmer etc..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Hæ? Jeg var seriøs jeg. Et problem for meg, selv om det kanskje ikke er det for deg...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Jeg var veldig husredd frem til jeg skaffet meg en hund Da får du selskap og trygghet!! Har nå to hunder og er aldri redd med dem med meg
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 He he...ja, vi skal få hund men jeg trenger hjelp NÅ...:-) Ødelegger jobbdagen når jeg ikke sover. Barnet mitt sover på mitt rom men jeg blir liggende og lytte...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Er vel en ubegrunnet frykt - så du må vel bare jobbe med deg selv og prøve å ta deg sammen.. Mordere som kommer inn i huset ditt i Norge, som ukjente gjerningsmenn er SVÆÆÆRT liten.. Mye mer sannsynlig at du vinner 2 ganger i lotto samme mnd. Kanskje du bør søke hjelp hos en profesjonell, som kan lære deg å mestre frykten din.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Det har faktisk vært noen brutale ran i Norge idet siste da. Kanskje ikke mordere, men alikevel.... ja at jeg har en ubegrunnet frykt skjønner jeg jo egentlig, men det klarer jeg ikke å overbevise meg selv om når jeg ligger der.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Tør jeg foreslå et psykologbesøk? Lettere nervøse lidelser er utrolig enkelt å behandle.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Er det? Vet ikke om jeg tilhører kategorien "lettere"... jeg har veldig dødsangst. Har en angst inne i meg hele tiden, om at noe forferdelig skal skje. Kan ikke knytte det opp til noen bestemte hendelser, men har vokst opp med en meget bekymret/nervøs mor. Husskrekken plager meg fordi den ødelegger dagen min på jobb etterpå. Jeg jo må jobbe...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 På et helsekontinum fra lette til alvorlige psykiske lidelser, defineres angst som lettere nervøse lidelser, til tross for at det stort sett er angst som oppleves verst for den som har det. Likevel, det er virkelig enkelt å behandle! Jeg anbefaler deg til å ta det opp med fastlegen og få en henvisning til psykolog, men vær forberedt på at det er lang ventetid. Hvis du heller vil prøve å oppsøke en privat og dekke det av egen lomme, kan du nok komme til ganske raskt. Du vil bli overrasket over hvor fort du blir kvitt disse tankene, du må bare sørge for å få hjelp til de riktige teknikkene!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Kjenner meg veldig igjen, men jeg har blitt veldig flink til å bare stenge av ekle tanker. Hvis man begynner å tenke på alt det forferdelige som kan skje kan man bli helt gal. Det hjelper jo heller ikke å bekymre seg, hvis ting skjer så skjer de jo uansett om du har bekymret deg i forkant eller ikke. Resultatet blir bare at du får dobbel dose med bekymring dersom noe skulle skje. Er du veldig plaget, ikke snok i skrekkhistorier, de barer nærer opp under egen angst. Hold deg unna db.no, vg.no og slikt en stund. Prøv å led fantasien inn på noe positivt i stedet. Tenk på noe fint du liker, drøm deg avgårde til et sted du vil være. Hvis tankene farer avsted til skrekk og gru, hent deg inn igjen, steng av og tenk på noe annet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Skjønner deg godt, er husredd og kjempe redd for å ut i mørket selv. Hvilken by bor du i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå