Gå til innhold

Langvarig hoste hos baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har så vanskelig for å få sove pga hoste som plager han. Tips til hva som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye vann, frisk luft og heve hodeenden på sengen hans. Hostesaft er også verdt et forsøk.

God bedring til lillegutten din. :o)

Skrevet

Takk skal du ha:)

Hodeenden er alltid hevet pga mye forkjølelse. Hostesaft har jeg dårlig erfaring med, synes ikke det pleier å ha noen effekt. Kjenner du til en som faktisk virker?

Skrevet

Trodde ikke man skulle gi hostesaft til babyer jeg? Jeg hadde ringt legevakten og spurt dem.

Skrevet

Har også hatt en baby som har vært mye forkjølet, mye hoste, God erfaring med efedrin, også cosylan, men den skal helst ikke gis til barn under 2 år. Prøvde også astmamedisin til henne, uten særlig effekt da. Mange mener at vann funker like bra som hostesaft, de lærde strides. ;o)

Ville nok ha tatt en prat med legen, vi var mye hos legen når snupp var mellom 9 og 13 mnd gammel.

Skrevet

ikke hostesaft til barn under 2 år!

Jenta mi har hatt langvarig hoste (nesten 2 måndeder) + falsk krupp, og det eneste som har hjulpet er Ventolin (inhalerende medisin). Den kommer rett dit den skal. lufting på soverommet er også bra (men OBS trekk)

Skrevet

Ved Langvarig/ofte hoste ville jeg snakke med legen om å få undersøkt at det ikke er jernmangel (enkel blodprøve)

Skrevet

Jenta vår har så godt som alltid slitt med natthoste/tetthet/surkling, og fekk diganosen infeksjonsutløst astma då ho var 11 mnd gamal. Det er truleg ettervirkning av bronkiolitt (sannsynlegvis rs-virus) då ho var 6 veker gamal.

Etter ho begynte på astmamedisin (flutide forebyggande når ho er frisk, ventoline i tillegg for å opne opp luftvegane når ho er forkjølt/hostar) har hosteperiodane som regel var 1-2 veker i etterkant av forkjølelse, i staden for 1-2 månader som det var før. No er det snart 1 år sidan ho begynte på medisin. I sommar kutta vi ut all medisin etter nesten 2 mnd symptomfri, då begynte ho å hoste igjen etter berre ei veke. No i tidleg haust prøvde vi igjen, då gjekk det 8-9 dagar før ho hosta ille.

Dei fleste veks av seg denne såkalte barneastmaen før skulealder.

Før ho fekk diagnosen fekk ho ved fleire tilfelle resept på Efedrin (hostesaft). Den hadde liten/ingen effekt dei første gongane, siste gong vi prøvde skreik jenta noko heilt vanvittig, spesielt om nettene - og ho slutta med det då vi slutta med hostesaften. Mange bivirkningar på den.

Skrevet

Har forresten og fått tips om å smøre mentholatum (salve, apotek) under føttene på barnet (og ta sokkar på). Anar ikkje kvifor det skal hjelpe, og har ikkje prøvd det sjølv, men det skadar uansett ikkje å prøve, har høyrd fleire ha god erfaring med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...