Gå til innhold

Ang første porsjon med NAN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en gutt på 4 mnd, som skal begynne å få nan på kvelden, fordi han de siste 3 ukene har vært våken fra 03-06 hver natt...og dermed er jo også jeg våken. Dette orker jeg ikke mer...

Men, tilbake til spørsmålet. Må jeg begynne med "tilvenningsporsjon" eller kan han gå rett på full porsjon med NAN?? Eldstemann fikk ikke NAN i det hele tatt, så dette er helt nytt for meg...

Håper noen kan svare!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil starte med å si at du har ingen garanti for at han kommer til å sove i sin nå våkenperiode, ved å gi ham nan på kvelden.

Når det er sagt, så ville jeg ikke gitt ham full porsjon med flaske på kvelden. Noen barn reagerer litt på erstatning, andre merkes det ingen forskjell på. Om du gir full porsjon rett før leggetid kan du få en skikkelig uggen natt full av magevondt og enda mer våken og utilpass gutt. Eller...det kan gå helt fint! Umulig å vite.

Dersom du fortsatt tror nan er løsningen på hans våkenhet om natten, ville jeg først, i noen dager, ha gitt ham en flaske med nan på dagtid, så du kan spore om han reagerer noe på det i forhold til magevondt/luft. Husk at så godt som ALLE barn har perioder hvor de er mer og oftere våkne om nettene. Det går over!

Hilsen flaskemamma til to - som har hatt og fortsatt har sine runder om nettene, enda minstefrøken er 15 mnd.

Skrevet

Nei. Du trenger ikke tilvenning med mme. Kan begynne å brukes i tilpasset mengde med en gang (så mye som babyen vil ha)..

Skrevet

Hei.

Helsedirektoratet skriver i heftet "mat for spedbarn" følgende:

"Det anbefales at brysternærte barn som har behov for tilleggsnæring, får fast føde fremfor morsmelkerstatnig fra fire måneders alder."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...