Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 må begynne å supplere med mme, påkjenninga i det siste har tatt så mye på at jeg har fått mindre melk.. det jeg lurer på er om det går an å koke opp vann på morgenen og ha på flasker, sette det i kjøleskapet, varme opp når man trenger det i løpet av dagen, og ha oppi pulver..? på pakken står det at man skal ha pulveret oppi først så kokt vann.. (selv om dette er mitt 4. barn, så har jeg aldri før måttet ta i bruk mme)
PAVEEL Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 jeg gjør det iallefall:) hatt flaskebarn i 11 mnder i morgen. det 2 andre var brystbarn.
frinella Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Dette må du prøve deg frem på, du må finne din måte å gjøre det på. men dette gjorde jeg. kjøpte urinprøveglass på apoteket, målte opp pulveret i de, kokte vann og hadde ca litt under halvparten av vannet i flaken lot det stå på benken, hadde vann i termos som jeg hadde kokt, kjøpte en sånn drinkmixser på babyshopp, når frøkna skulle ha melk hadde jeg det varme vannet i flasken og pulvert nedi så rørte jeg rundt, med drinkmixsern. tok ikke lang tid.
mer enn bare mor Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 jeg koker vann om morgenen, fylller på flaskene, og så settes det i kjøleskapet.. når det er tid for mat putter jeg bare flaska i mikroen i 35 sek, og da er det akkurat fin temperatur til å blande i pulveret, riste, og servere Jeg bruker NAN. Se innpå flaskemelk forumet for mer info - står mye nyttig der ellers så varierer det ut i fra hvilket merke på mme du bruker.. noen skal blandes ut på ca 70 grader, for så å avkjøles til drikketemperatur, mens feks NAN skal blandes ut ved ca 40 grader..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå