Gå til innhold

Trenger hjelp ang bilsete..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke isofix fester i bilen, og dermed lurer jeg på om vi kan ha Besafe Izi Sleep med base? Er det setet vi har mest lyst på, men liker oxo Maxi Cosi sitt... Får man kjøpt "frotte-trekk" til Maxi Cosi setet? Håper att noen kan hjelpe meg, da faren min skal kjøpe sete nå snart;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke gi så mye hjelp her, men vet iallfall at det finnes en beltebase for maxi cosi setet.

Skrevet

Jeg mener bestemt at du ikke kan bruke base om du ikke har isofixfester. Men det kan kanskje være lurt å høre med et verksted, for kanskje du får deg en overaskelse og at det er bare skjult? (Verdt å håpe iallefall!)

Men om du vil ha et 100% riktig svar ang isofix feste så bør du sjekke med butikken hvor de selger det. Spør etter en som har god peiling på det. Vi har Besafe Izi Sleep og er kjempefornøyde. Det er riktig at den er noe tung når barnet er blitt større, men jeg har den erfaringen at de uansett vokser ut av bilstolen fort nok. (Spiller liksom ikke rolle hvordan stol du har)

Lykke til!

Skrevet

Enkelte baser kan brukes uten isofix. I følge hjemmesia til besafe så ser det ut som basen finnes uten isofix, det er hvertfall bilde der hvor setet er festet med selene. Vi hadde Acta graco med base, uten isofix, til vår første.

Skrevet

Isofix kan ikke brukes om man ikke har isofixfester. Derimot så finnes det som sagt beltebaser for en del stoler (som maxi cosi og Acta graco). Disse festes med bilbeltet istedenfor isofix, og funker ellers på samme måte som isofix basene. Det er bare å klikke på og av setene. Sikkert og enkelt.

Skrevet

Som flere andre sier så kan du ikke bruke Besafe Izi Sleep med base uten isofox i bilen. Men det er ikke noe i veien for å bruke setet uten base, og da feste det med belte. Om du vil ha base som festes med belter kan du feks ta Maxi cosi, det finnes frote trekk og fotpose (i flere faarger) pluss en rekke annet ekstra utstyr til dette setet. Se på hjemmesiden til maxi cosi, eller be om å få se maxi cosi broskyren hos forhandler

Skrevet

Det er helt riktig som det blir sagt her.

Izi sleep kan bare brukes med bilbelte eller med isofixbase.

Men både til maxi cosi og britax kan du få beltebase, dvs at du fester basen med beltet i bilen, og kan enkelt klikke setet inn og ut av basen.

Har ikke sett noe frotte-trekk til maxi cosi før, men hvem vet ;)

Legger ved en link til en billig og seriøs (jeg har bestilt mye av henne) babybutikk som har flere deilige bilseteposer :)

http://www.lilleprinsen.no/category/13656/Bilstolposer.html

Skrevet

1000takk for gode svar;) Da blir det nok Maxi Cosi på oss;)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...