Gå til innhold

Strikkehjelp vær så snill ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikker sitteunderlag på 90 masker, skal tove senere. Nå har jeg mistet ei maske litt nedi høgget slik at jeg har strikket noen runder med 89 for å si det sånn.

Bør jeg rekke opp slik at vi er tilbake på 90?

Kan jeg bare strikke videre med 89 og drite i det? Blir det da i såfall veldig skeivt når det er ferdig tovet?

Bør jeg legge til ei maske slik at jeg er oppe i 90 igjen? Og blir det da skeivt?

takknemlig for svar for strikking har nettopp lært meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville enten rekt opp eller fisket opp masken. Du må uansett feste masken du har mistet.

Skrevet

Siden du skal tove det, hadde jeg bare festet den mistede maska, slik at det ikke rakner og strikket videre på 89 masker.

Evt kan du "hekle opp" den mistede maska med ei heklenål, men det kan være litt pirk å få det fint hvis du strikker rettstrikk fram og tilbake.

Skrevet

Ok, og da kommer 1000 kroners spørsmålet, hvordan fester jeg den mistede maska?

Skulle gjerne rekt opp, men jeg klarer ikke å få det til uten å måtte rekke opp alt da jeg som sagt nettopp har lært å strikke. Og jeg er lite lysten på å rekke opp 2,5 nøste

Skrevet

Bare sy fast maska med litt garn fra det nøstet du strikker med. Det kommer ikke til å vises når du har tova :)

Hva slags garn og hva slags pinnestørrelse bruker du? Jeg har også lyst å strikke sitteunderlag :))

Skrevet

Bruker fritidsgarn og pinnestr 6. Strikker ensfargede jeg da, og de blir kjempe fine.

Legger opp 80 masker og strikker 60 riller til unger, synes de ble litt i kjipeste laget til voksne så der prøver jeg meg med 90 masker ( 89 nå da) og tenkte på en 65 riller for å få de litt større til større rumper.

Tover på 60 grader med grønnsåpe og ett par dongeribukser sammen

Skrevet

Takk :) Dette skal testes og kan jo vise seg å bli riktig så fine julegaver! :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...