togutter Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 det var noen som hadde en oppskrift på en syyyykt god sjokoladekake med o´boy i.. er det noen som har den?
Miss Anonym Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 ner ikke om det er denne, men den har eg fått servert, og den gir meg fortsatt vann i munn..... http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1762
Spinella Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Kan det være denne du mener? Den har jeg ihvertfall "lånt" fra noen her på Skravle. God oboy sjokoladekake 10 dl hvetemel 2 dl sjokopulver (nesquick/o-boy) 1 ss natron (viktig at du tar stor nok skje slik at kaken hever) 5 dl sukker 150 g smelta smør 6-7 dl kefirmelk/skummet kulturmelk Bland godt, hell over i en langpanne og stek på 180 grader i 30 minutt. Hvis den hever veldig i ovnen så la den steke 5 min ekstra. Glasur helles på når kaken er nedkjølt til lunken: 4 dl melis 4 ss sjokoladepulver (nq/o-boy) 4 ts vaniljesukker 100 g smelta smør 1 lite egg Jeg syns det er nydelig med kokos oppå, men det er jo valgfritt. Har ikke prøvd den selv enda, men det var mange som sa at den er kjempegod.
Sololight Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Det ligger en fantastisk god en på detsoteliv.no Søk på Barnas konfektkake ANBEFALES!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå