Gå til innhold

NOEN ADVOKATER HER??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mammas pappa er død. Mamma har fullmakt på deres (mor,mammas mamma lever) kontoer. Men det jeg lurer på er- huset til mor og far er solgt. Har mamma da fullmakt på de pengene huset ble solgt for,eller er det visse regler for boligpenger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble huset solgt? Før faren hennes døde eller etter?

Jeg lurer på hvorfor du lurer på det?

Hun skal uansett ikke bruke av de pengene til seg selv. men kun det moren hennes trenger til det daglige.

Skrevet

Huset ble solgt for ca 2 uker siden. Bestefar døde for ca. 3 mnd siden. Huset ble da solgt etter han døde.

Jeg lurer på dette fordi jeg og sambo har funnet en leilighet vi har så innmari lyst på,og vi eier en annen leilighet nå. Så greia er jo om mamma kan "låne" oss de pengene vi trenger,for så å gi henne de pengene vi får for den leiligheten vi eier nå.

Skjønner du hva jeg mener???

Takk for svar!!!

Skrevet

Det kan hun ikke. Hvis hun er økonomisk verge for moren sin, disponerer hun kontoene til å betale moren regninger og livsopphold. Det er strengt ulovelig (bedrageri og økonomisk svindel) å "låne" penger uten tillatelse fra den som eier kontoen.

Hvis hun er økonomisk verge vil også moren din rapportere eller "bevise" hvor pengene går og det kan bli litt vanskelig å forklere et uttak på et par hundre tusen vil jeg tro..

Skrevet

Det kan hun ikke gjøre.

Advokat.

Skrevet

Det er mulig hun kan klare å gjøre det sån rent teknisk, men det er ikke lov. Om hun skulle finne på noe sånt er det bedrageri. Selv om dere har de beste intensjoner om å betalt tilbake vil strafferammen for noe sånt være ganske høy. Ikke foreslå det for henne en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...