bondeknøl Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Vi har et besafe Izi sleep 0-13 kg. Snuppa nærmer seg 4 mnd, og får ikke plass med dress. Kjøpte et sete her om dagen, Besafe Izi combi; http://www.kiddicare.com/wcsstore/ConsumerDirect/images/catalog/KC13781/KC13781_l.jpg. et sånn. Men det er jo bakovervendt, trodde det var framovervendt da jeg kjøpte det! Hva slags sete har dere brukt? tenker at vi skulle hatt dette; http://autokreslini.lv/images/BeSafe%20Izi%20Combi%20X1%20X2%20peleks%20zils%202009.jpg hmm. dyrt a gett. 3600 for det.
Sistah*G07*J09* Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Det setet på den øverste linken er jo izi comfort, det kan jo bare brukes framovervendt De på den nederste linken er izi combi, å det kan du bruke begge veien. Vi har izi combi og er kjempe fornøyd med det. Men tok det ikke i bruk før mini var nærmere 8mnd. Fordi selv om det er vippefunksjon i det, så blir det ganske bratt i ryggen uansett. Mini er nå 2år og har fortsatt god plass i dette setet, så blir nok å bruke det en god stund framover så en god investering
mamman til to gutter Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Hvis hun er bare snart 4mnd, så bør hun jo sitte bakovervendt lenge til! Jeg syns det er tidlig å ta henne ut av babysetet også. Vi brukte sjeldent dress i bilsetet, vi hadde heller på litt tykk ull, da ble det bedre plass og ble det alene kaldt, så la vi over et teppe i tillegg. Hvis man har på barna for mye klær i bilsetet, så er de festet mye dårligere, så de bør uansett plass helst ikke ha på seg tykke dresser i bilsetet. Vi har Britax Multitech som bilsete nr 2 og er veldig fornøyd med det. Det kan brukes både forovervendt og bakovervendt opp til 25kg og vi håper på å kunne bruke det bakover til han er ca4år, som er anbefalt. Vi byttet til det når han var ca1år, men det kan brukes fra 9kg.
Neijasså... Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Hvis du har kjøpt et bakovervendt sete så har du kjøpt rett. ) Framovervendt skal de ikke sitte før helst 4 år og under ingen omstendigheter før de når 15 kg og er ca 1 meter lange. Vi bruker også Izi Combi til vår 2.5-åring og er godt fornøyd med det. God plass både til ryggen og bena fortsatt!
Gjest mphs Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Om hun er bare 3-4 mnd er hun for ung for neste sete. Ta av dressen inne i bilen. Det blir for varmt uansett. Hun bør sitte i babysetet til hun er 8-12 mnd før dere bytter. Og da til ett bakovervendt sete.
bondeknøl Skrevet 29. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2009 Huff, detta med framovervendt og bakeovervendt altså, blir bare tull for meg detta. Men nå forstår jeg, ja, det går vel ann med litt ullklær. er første ungen så er litt blank. Burde nok ha den besafe combi ja. ser veldig bra ut det. men har tatt av lappen på detta nye jeg da, noen som trenger et sånn som vil kjøpe? Besafe Compact
Gjest mphs Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Har du akkurat kjøpt det og har kviteringen ville jeg spurt om å få byttet det i besafe izi combi. Og ja ullklær er supert.
bondeknøl Skrevet 29. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2009 får jeg gjort det når jeg har revet av lappen på setet da tro? har kvittering.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 vi har besafe izi combi, vesla begynte å bruke det når hun var ca 8mnd, hun er nå 2 år og har fortsatt gooood plass bakovervendt i det..
bondeknøl Skrevet 29. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2009 okei, jeg har bestemt meg for å kjøpe et slik! Må bare få bytta det vi har eller solgt det.. noen som vet om jeg får bytta det. har kvittering, men har revet av lappen på setet..
Gjest mphs Skrevet 30. september 2009 #11 Skrevet 30. september 2009 Jeg ville i allefall prøvd. De ser jo at dere nettopp har kjøpt det hos de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå