Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Venninnen min er gravid i uke 5. Hun var nettopp hos legen, som sa at hun fra nå av ikke måtte fly mere.... (!??!?!) Hun måtte heller ikke finne på å tørke seg bakfra og framover pga bakteriefare. Hm.. Aner jeg en smule hysteri? Samtidig fikk hun beskjed om at hun skulle moderere alkoholinntaket, men at det kun var nødvendig de tre første månedene av svangerskapet. Jøss, at land kan være så forskjellig
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Jeg ble også anbefalt å ikke fly pga stråling, og dette var av en norsk lege. Så det at leger er forskjellige og har forskjellige meninger, ser vi også her i Norge. Det med å ikke tørke seg bakfra og frem vet vel ALLE jenter/damer? HAr du ikke lært det? Det ER faktisk viktig pga bakteriefare, enten man er gravid eller ikke - vanlig hygiene! Det med alkoholinntak hørtes jo merkelig ut.....! Og har vanskelig for å tro at dette er vanlig råd fra legene der. Jeg var i USA i sommer, og la merke til en kampanje ang. alkohol i svangerskapet - med samme råd som her i Norge. Tror nok at venninnen din har møtt på en litt rar lege!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Min amerikanske lege sa "have a nice trip" når jeg var gravid, og skulle ta en tur hjem til Norge. Det varierer det der. Akkurat som i Norge.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Njaa, men legen mente disse bakteriene umiddelbart kom til å finne veien opp gjennom livmora til babyen... Greit nok at det er normal hygiene, men rr ikke slimproppen der for en grunn...?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Føles ikke noe bedre at leger sier forskjellige ting til folk i Norge heller akkurat...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Hehe, visste ikke at medisinpraksis var forskjellig fra lege til lege nei. LOL
Anonym bruker Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Ei jeg kjenner mista babyen da hun fløy pga hun fikk blodpropp. Kanskje det var det legen tenkte kunne skje? Venninna mi har en sykdom som gir anlegg for blodpropp, men de fleste vet jo ikke det før de flyr og mister babyen...
Tokatter_USA Skrevet 30. september 2009 #8 Skrevet 30. september 2009 Det er velkjent i USA som i Norge at man ikke skal drikke alkohol i det hele tatt under svangerskapet, og det har vært vanlig oppfattelse lenger her (i USA) enn i Norge. Rar lege. Ja, i USA er også folk forskjellige. Alle 300 millioner mennesker mener ikke det samme selv om de bor i samme land.
Tokatter_USA Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Og kanskje noen har misforstått noe. Når denne informasjonen har gått fra lege til pasient til venninne til DiB og er blitt oversatt fra engelsk til norsk på veien, så er det store muligheter for en feiltolkning eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå