Gå til innhold

Argh!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man spurte norske menn om de synes kvinnene gjør for lite av bilvedlikehold, dekkskift, plenklipp, snekring,utvendig maling, båtpuss og andre mer typiske “manneting”, hva ville svarene blitt da?

Hvorfor skal man hamre løs på menn med disse undersøkelsene som viser at menn tørker for lite støv? Jeg har lest slike undersøkelser ti ganger før, men det går jo aldri den andre veien!

Jeg har ingen ting imot å vaske huset mens kona maler veggene ute, eller snekrer, bare for å si det slik. Hun gjør sikkert den jobben enda bedre enn meg, men jeg skal ha meg frabedt en undersøkelse som viser at jeg gjør for lite i hjemmet om det er jeg som henger i stigen på veggen og maler, mens hun rer opp sengene.

Nå hevdes det også at norske kvinner kan ha større forventinger til sine menn når det gjelder husarbeid, enn menn fra mange andre land. Ja, kanskje det er blitt slik, i takt med utviklingen i Norge. Jeg tror faktisk at mange norske menn tar sin helt naturlige del av arbeidet både i huset og hjemmet forøvrig. Det finnes nok mange unntak, men det gjør det sikkert hos begge kjønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vesentlig forskjell...

Dekkskift - 2 ganger i året

plenklipp - 20 min i uka

male huset - hvert 8. år, og da tar det ca en uke jobbing av oss begge to

Støvsuge - 1 time 2 ganger i uka

klesvask - (inkl henge opp, brette, stryke osv) - ca 5 timer i uka

matlaging, handling osv - 1-2 timer daglig

oppvask - 30 min pr dag.

Need I say more :-)

Når det er sagt, så deler vi på både inne- og uteoppgaver her i huset.

Skrevet

Ærlig talt, du kan jo ikke likestille de periodiske oppgavene du nevner med alt det daglige arbeidet som hører til innendørs i husholdningen!

Det er ikke til å komme fra at damer generelt gjør en myyyye større del av husarbeidet enn de fleste menn.

Du kan føle deg så truffet og fornærmet du bare vil, men det forandrer ikke fakta!!

Skrevet

Ærlig talt, du kan jo ikke likestille de periodiske oppgavene du nevner med alt det daglige arbeidet som hører til innendørs i husholdningen!

Det er ikke til å komme fra at damer generelt gjør en myyyye større del av husarbeidet enn de fleste menn.

Du kan føle deg så truffet og fornærmet du bare vil, men det forandrer ikke fakta!!

Skrevet

For det første gjør menn generelt vesentlig mindre arbeid i hjemmet enn kvinner. Det gjelder også om du tar med ting som dekkskift, maling ol. I tillegg er det stort sett kvinnen som har ansvaret for at ting fungerer i fammilien. De forventes å holde styr på fødselsdager, kjøpe gaver, passe på at ungene har nok og riktige klær, når hvem skal på trening, sørge for barnevakt, osv, osv.

I tillegg bruker de fleste menn mer penger og tid på seg selv enn deres kvinnlige partnere. Men bruker til og med mest penger på klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...