Gå til innhold

Kjøpe ski til julegave til 5åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer en 5åring å gå på ski? hvilke er best? Frost? åsnes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det klarer han! :) Jenta fikk ski i fjor vinter, og da var hun 4. Gikk faktisk 4 km første dagen! Vi har frost, men jeg skal ikke begi meg ut på å si hvilke som er best, for der har jeg ikke peil!

Skrevet

Ja det skal vel gå fint =) Ser ungene i gata her suser på ski. I alle aldere.

Vi skal også kjøpe ski til guttungen, han er bare 3,5 men regner med det vil gå greit.

Bare husk å ikke kjøp de for lange, husker jeg hatet mine alt for lange ski da jeg var lita. Men var kjekt når de ble for små =)

Men skimerker har jeg ikke peiling på!

Skrevet

Vi kjøpte til guttungen til jul i fjor, da var han 2,5 år.

Så jeg tror du trygt kan kjøpe til en 5-åring:-)

Vi har kjøpt skipakker på Obs, Frost er dyrt syns jeg.

Smørefrie er kjekt til småunger.

Skrevet

jenta mi fikk ski da hun ble 3, hun elsket det!!! super gave :-)) Hun fikk sånn mega billige som man setter fast i vanlige sko liksom.. Var skikkelig dritt... Datt av osv.. :S Så bli nye ski til henne til jul tenker jeg... åsnes skal jo være bra da... Fine første gangs ski...

Skrevet

Ja, det går da supert, de begynte begge før fylte 2 år her:) Mange som gjør det.

Skrevet

Det er forresten ikke anbefalt med slike ski man fester til vanlige sko, da barna får så utrolig feil skiteknikk av det.

Skrevet

Den Åsnes blåfjell skipakken hos Gsport synes jeg så fin ut =)

Skrevet

Guttungen fikk ski ifjor da han var 2.5år.

Han ble kjempeglad for dem, men fikk nesten aldri brukt dem pga den dårlige vinteren. Var mye skuffelse pga det.

Så jeg har blitt skeptisk til å gi noe slikt i julegave som er så væravhengig, vil heller gi det utenom når han har fortjent det i ettertid.

Iallfall til så små.

Skrevet

Det fikk hun da hun var 3 år. Flink til å stå på ski og gikk 5 km i fjor inkl. stopp. I år skal hun få slalomski, da vi har leid de andre årene. Så jeg tror fint du kan gi det til en 5 åring.

Skrevet

Ja.

Det er lurt å ha slike ski med ordentlige bindinger (bare festet i tåa - ikke slike du får kjøpt på lekebutikker), for de er mye lettere å gå på, lettere å lære å gå på ski med. (Og dere har jo en som kan arve)

Jeg ville gitt skiene på forskudd, når den første snøen kommer,så får han maksimalt ut at vintersesongen, og heller hatt en liten ting under treet.

Skrevet

Jenta mi fikk i fjor jul, og travet rundt på ski i påsken når hun var 2,5 år uten problem:)

De fleste sportskjeder har sånne greie skipakker når det nærmer seg jul.

Skrevet

Som alle andre svarer- ja! Trodde "alle" 5-åringer hadde prøvd ski jeg gitt;) Men nå er vi en familie med hytte på fjellet så her har jentene begynt før de fylte 2 år. Lillemann som er 16mnd nå skal begynne når snøen kommer;)

Går så fint atte!

Merket på skiene har ingenting å si i den alderen, men det er lurt med smørefri så slipper dere noen uheldige opplevelser med bakglatte ski eller ski som bare klabber;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...