Gå til innhold

Kun meg som ikke har smertefulle rier? :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble lagt inn på sykehuset 19 september på grunn av hyppige og kraftige rier, samt en åpning på omkring 1 cm..

Etter dette har jeg vært ut og inn av sykehuset gjentatte ganger..Og da mener jeg GJENTATTE ganger !

Men saken er den, jordmødrene og legene som har undersøkt meg, registrerer rier som rier skal være, men jeg blir hele tiden fortalt at rier ER og SKAL være smertefulle. Jeg kan ikke si meg enig, selvfølgelig er de litt ubehagelige, men langt ifra smertefulle..

Er det kun jeg som har det sånn..? Jeg er hjemme igjen fra nok et besøk på sykehuset, fødselen er i gang ifølge legen og jormoren, men det går nokså tregt : / Det er nå åpning på 2 cm ..! Jeg håper det skjer noe snart, dette begynner å bli slitsomt ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snodig at de sier fødselen er i gang når du bare har 2 cm...fødselen er jo ikke i gang før 4cm...(altså da er man i aktiv fødsel).

Kynnere/maserier KAn være ubehagenlige og komme regelmessige men de er ikke like smertefulle som rier!

Skrevet

Jeg har vært igjennom to fødsler. Riene mine har ikke vært vonde før jeg har hatt sånn ca 3-4 cm åpning. Fram til da har det bare vært sånn mensmurring-vondt (ubehagelig).

Skrevet

En ting jeg ikke skjoenner er hvorfor du blir sendt hjem med 2 cm aapning? Er det vanlig liksom? Jeg skal definitivt ha epidural, aa den har jeg faatt beskjed om at jeg ikke faar hvis jeg kommer etter jeg har 3-4 cm aapning, da er det for sent aa sette den. Harmonerer liksom ikke helt syns jeg aa bli sendt hjem med 2 cm, aa har du over 3-4 cm kan du ikke faa epidural fordi det er for sent..

Jeg gruer meg sykt til foedselen, aa smerteterskelen min er utrolig lav, blir skremt jeg hvis jeg kommer paa sykehuset aa faar beskjed om aa dra hjem igjen pga at smertene mine ikke er store nok i foelge noen som jobber der som overhodet ikke har peiling paa hvor mye smerter jeg har.

Skrevet

Jeg har hørt at riene er ikke er vonde de første cm, det samme som folk sier her inne.

Jeg har fått beskjed om at jeg kan få epidural helt til jeg har ca 7/8 cm. Når man kommer til 8 cm, vil det som regel ikke ha noen effekt, eller ikke være vits, for da begynner det så smått å nærme seg pressing.

Hvis man får epidural allerede ved 3-4 cm, så er det faktisk ganske tidlig, fordi riene kan stoppe opp. Det beste er få epidural mellom 6-8 cm. Men det er bare hva min jordmor fortalte meg. Vet ikke hva de gjør andre steder. Men tror ikke det er for sent å få epidural når du har mer enn 4 cm.

:)

Skrevet

mulig det er forskjellig fra by til by, men venninna mi fikk ikke epidural etter 4 cm, da hun fikk beskjed om at det tok tid foer den virket, aa dermed var det ingen vits.

Jeg fikk en soenn for 11 aar siden, hadde 1 cm (!) aapning a jeg kom paa sykehuset og hadde saa vondt at jeg trodde seriost jeg skulle doe, jeg fikk epidural et par timer etter jeg hadde kommet dit fordi jordmor mente det kunne ta en evighet da jeg ikke slappet av i det hele tatt, klarte knapt aa puste aa laa laast i fosterstilling. Saa faar jeg beskje om aa reise hjem tror jeg seriost jeg faar panikk

Skrevet

syntes heler ikke riene var spes vonde til å begynne med, bare litt småvondt.. men når det ble kortere tid mellom å mer åpning jo vondere ble det....

trodde vartfall selv min siste time hadde kommet:-)

Skrevet

ikke uvanlig å bli sent hjem med 2cm åpning, man kan gå leeenge med 2 cm...men har vannet gått blir man innlagt med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...