Gå til innhold

nen som har greie på kjøp og salg av hus ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi ønsker og flytte men ikke langt og det er ikke så ofte det er noe aktuelt for oss til salg.

da er det vel best og vente med og selge før vi får kjøpt eller hvordan er det ?

kan man ha lang frist på og flytte ut? om man selger huset sitt før man finner et sted og bo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man kan sette det gamle lånet på frys, slik at du kun betaler renter til du får solgt slik at man ikke risikerer å sitte med to fulle lån...

Hvor lenge man skal bo osv bestemmer man med kjøper da....

Skrevet

vet at en kan i alle fall ha overtagelsen 6mnd etter salget. Med markedet pr. idag så ville jeg soslgt FØR jeg kjøpte noe nytt. Eventuelt leie midlertidig om du ikke finner noe å kjøpe før overtagelsen.

Skrevet

Tidligere var det aller mest vanlig å kjøpe først og selge etterpå. Nå når markedet har vært mye tregere, har det vært mye vanskeligere å få mellomfinansiering i bankene og de fleste har solgt først og kjøpt etterpå. En del steder nå er markedet mye bedre enn det har vært og det er mulig å kjøpe først og selge etterpå.

Jeg ville hørt med 2-3 eiendomsmeglere i området dere bor og spurt hva de anbefaler, de vet best hvor raskt leiligheter/hus i området dere bor blir solgt. Hvis de sier det er greit å kjøpe først, så bør dere ta kontakt med banken og høre om dere evt får mellomfinansieringslån.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi skal selge nå, og har funnet et hus vi vil ha, men bankene sier nei til mellomfinansiering nå i disse dager...

Skrevet

Vi fikk lov å kjøpe selv om vi ikke engang var ferdige med å pusse opp det som skulle selges. Gikk vel nesten to mnd fra vi kjøpte til vi hadde pusset opp alt sammen og la huset ut for salg. Det gikk helt fint for banken, selv om det var litt nervepirrende for oss. Solgte huset i går, så nå er alt i orden:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tør jeg spørre hvilken bank dere har? Hehe :o) For banken vår vil ikke gi oss noe mellomfinansiering.. som om huset vi har lyst på venter i all evig tid...

Skrevet

Jeg vil tro det kommer mest an på hvilket område huset/leiligheten man skal selge ligger i. Selvfølgelig i tillegg til økonomien man har.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er sant. Problemet er vel at vi har sparebanken vest, og bor i vestfold.. indre vestfold, that is... så bankmannen vår aner ikke hvordan det er her med kjøp og salg (det sa han selv), så han ville ikke ta risken.. men når vi får solgt, så kabooom! Kommer noen på vising etterpå, også skal vi ha til helga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...