Gå til innhold

De har solgt pulken vår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg både oppgitt, sint og temmelig himmelfallen... for to år siden lånte vi bort pulken vår til stesøstra til mannen min. Vi var tydelige på at det var et lån, og at vi skulle ha den tilbake senere. Nå har søstra mi en liten en og vil gjerne låne pulken til vinteren. Så jeg ringte i sta for å høre om de kunne stikke innom en dag med pulken for jeg skal til søstra mi til uka og hun bor et stykke unna. Da fikk jeg til svar at den hadde de solgt til noen naboer for 1500.- ( grisebillig, i og med at pulken ikke er mye slitt og maken selges for rundt det dobbelte på finn!)

Jeg lurte naturlig nok på hvorfor de hadde solgt vår pulk, og da sa hun at hun ikke trengte den lenger, men at " hvis det var så viktig for meg" så kunne jeg alltids få de 1500,-!

Jeg vil ikke ha noen penger. Jeg vil ha pulken min, evt en tilsvarende tilbake slik at jeg kan låne den bort til søstra mi. Er det så urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt er den stesøstra di litt kort eller??

Forlang en ny pulk du. Synd for henne at hu har solgt den, og nå må hun betale.. Gi henne et ultimatum, enten hun kjøpe en ny pulk i samme stand som den hun solgte, eller så må hun skaffe den som egentlig er din tilbake dersom den ikke er mer slitt nå da.

Det burde gi henne en lærepenge om at man ikke selger andre sine ting!

Skrevet

Fy søren noe så frekt! Nei du er ikke urimelig. Gi beskjed til mannen din at han får ta det opp med søsteren sin og KREVE at de kjøper en ny pulk til dere.

Skrevet

Da hadde jeg tydelig sakt at "Vi trenger ikke de 1500,- vi trenger pulken. Så enten må DU forklare for de du solgte den til at det var en missforståelse og kjøpe den tilbake, eller så må du kjøpe en ny til oss.

Jeg var tydelig på at dette kun var et lån da dere hentet den og forventer å få den tilbake. Man selger ikke andres ting"

Herlighet, man selger ikke lånte ting. Så å godta 1500,- må du absolutt ikke.

Skrevet

Du kan be om å få pengene de solgte pulken for, samt 1500 kroner til, siden det er det du mener pulken er verdt. Ikke vits i å gråte over spilt melk, men srg for å få kostnadene til en ny brukt pulk blir dekket av dem!

Skrevet

Dette er en av grunnene til at jeg ALDRI låner bort ting til andre.

Enten så gir jeg bort eller så lar jeg være.

Blir så mye greier ut av ting .

men ja hun får jaggu betale for en ny en

Skrevet

Takk for støtten! Jeg vet jo egentlig at jeg har "retten på min side", men av en eller annen grunn så klarer hun alltid å snakke meg rundt. Tror jeg får sette mannen på saken i kveld. Han har litt mere guts til å diskutere med henne enn meg.

Svigermor ringte forøvrig nå, for svigerinna mi ( som da er hennes stedatter) hadde ringt og ment at jeg var urimelig. Svigermor var helt klart på vår side, men hun kunne i tillegg fortelle at de også hadde solgt bæremeisen de hadde lånt av den andre svigerinna mi...jaja, tror ikke jeg kommer til å låne bort så mye som et donaldblad til dem lenger...

HI

Skrevet

Kan dere snakke med naboene deres??? Jeg mener at hun MÅ gi naboen 1500 kroner og få tilbake pulken. Dette er faktisk TYVERI OG HELERI!

Jeg er nesten sikker på at jeg hadde truet med anmeldelse.

Jeg opplevde selv noe lignende en gang. Lånte bort ei flott ullkåpe til søsteren min. Nesten ny, og brukt den selv bare et par ganger. Men så ble det sommer, og jeg tenkte ikke på kåpa før vinteren kom. Jeg var på besøk hos henne da et vennepar av henne dukket opp, og dama hadde kliss lik kåpe som den jeg hadde lånt bort til søsteren min. Jeg sa "oi, sånn kåpe har jeg også!" Så sa hun fort "denne fikk jeg til søsteren din, for den var for liten til henne"

Jeg holdt på å ramle av stolen!

Fikk en prat med søsteren min på gangen tvert, og hun var flau, men lovte å kjøpe ny kåpe. Noe jeg aldri fikk.

Jeg låner derfor aldri bort noe jeg er redd for mer.

Har lært, for å si det sånn.

Skrevet

Fy søren, det er jo sjokkerende!

Synes det er rimelig at mannen din tar denne saken, siden det er hans familie.

Skikkelig råttent gjort, og de bør helt klart dekke kostnaden til ny pulk!

Hun må jo være tilbakestående?!

Skrevet

Du skal selvfølgelig ha tilbake en tilsvarende pulk.

Hvordan de ordner det, må være deres problem.

Skrevet

Jeg tror de glemmer at de har lånt tingene, og faktisk tror i sitt eget hode at de har fått disse tingene de selger. Kan jo ikke være andre forklaringer?

Jeg skjønner ikke at det går an å være så frekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...