♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Jeg spurte hva fastlegen anbefalte, og hun sa at hun ikke ville ha tatt vaksinen. I tillegg leste jeg forrige dagen at den skulle komme i slutten av oktober, men hun sa nå at den ikke kom før i november en gang. Jeg har termin 12. november, så hun sa det godt kunne hende at jeg hadde født innen den kom. Jordmoren jeg går til ville heller ikke ha tatt vaksinen, så jeg må si jeg blir litt forvirret...
Lille Ulv Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 samme sa fastlegen min..hmmm. er det symptomene man får fra vaksinen som er grunnen?
ellesant Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Jeg tror det er fordi man ikke vet helt hvordan det vil påvirke fosteret. Det er forsket lite på dette. Men jeg leste akkurat at helsemyndighetene anbefaler gravide å ta vaksinen, fordi risikoen for å dø faktisk er større for gravide enn for andre friske. Av 46 syke gravide var det faktisk 6 stk som døde... Både mor og barn. Det ble i den artikkelen også kritisert at gravide ikke får riktig behandlign fort nok for å forebygge svineinfluensa. Jeg hadde bestemt meg for ikke å ta den, men nå tror jeg jammen jeg ombestemte meg... Dette synes jeg er veldig vanskelig...
Lille Ulv Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 vanskelig å vite hva man skal tro...fastlegen min mente at dette var en av de mildeste influensavariantene vi hadde hatt i landet og for at det skulle være dødsfare holdt det ikke bare å ha diabetes eller være gravid, men burde helst ha nyresvikt og div. annet i tillegg...man burde derimot bekymre seg for å få vanlig influensa, for det blir man skikkelig syk av. det kan jeg forsåvidt skrive under på, for det fikk jeg forrige gang. men er ikke så lett å vite hva man skal gjøre når helsemyndighetene sier noe helt annet...
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2009 Når både jordmor og fastlege ikke anbefaler vaksinen, mens Folkehelseinstituttet gjør det, er det jammen ikke lett å vite hva man skal gjøre. Jeg rekker nok uansett ikke å få vaksinen før jeg føder, så jeg burde vel bare holde meg innadørs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå