Gå til innhold

"stille" periode..


Gjest

Anbefalte innlegg

har nå hatt nesten 3 månder med ekstrem kvalme, oppkast og svimmelhet.. dette har den siste uken tatt av (er i uke 11 +6 i dag)..

føler jeg går inn i en ekstrem "stille" periode nå.. periode hvor man ikke føler seg så veldig gravid lenger..

er fortsatt små kvalm om morgenen, og har ømme bryst, vet jo at det er liv der inne.. men savner nesten kvalmen! det var et tryggt og sikkert bevis på at det var liv i de to små.. men det er jo mange som opplever en "stille" periode..

 

er bare litt rart å skulle føle seg så mindre gravid på en uke! synes også det er rart at jeg kan savne kvalmen og oppkast!

 

noen andre som har følt en slik periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner godt til følelsen. Nå har jeg vært veldig lite plaget, og har omtrent lett etter symptomer. Enkelte dager føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt, og da melder det seg av og til litt usikre tanker. Men var på ul i uke 9 hvor alt så bra ut, til tross for at det var en stille periode i forkant. Nå er jeg 12+4, og føler meg i grunn ikke så veldig gravid.

 

Vi satser på at alt går bra, og at vi bare kan nyte de stille periodene. To små ja - så spennende:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er rart hvordan man noen dager føler seg veldig gravid, og allerede dagen etter kan føle det stikk motsatt!

 

joda, var på tidlig UL i uke 8 +1 pga SA symtomer, men det var to små der i stedet, med friske og sterke hjerter.. gleder meg til time hos både lege og jordmor nå.. enda jeg føler meg gravid stort sett.. er vel bare en overgangs tanke etter at kvalmen er på vei bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg. Har ikke hatt mange plager i dette svangerskapet i det hele tatt, men de første 11 ukene hadde jeg en spesiell følelse i magen-vanskelig å beskrive, men jeg kjente liksom at det var noe som vokste inni der, nederst i magen. Nå har livmoren gått lengre opp og "trykket" nederst i magen er helt borte. Trøtthet og ømme bryster er de eneste symptomene og noen dager føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt- skulle nesten ønske at jeg var kvalm og greier :) Var på ul uke 9 og 12 (pga komplikasjoner i tidligere svangerskap) Er nå13+3 og må jo bare satse på at alt er vel med den lille. Skal på ny ul neste uke og det kommer nok til å være nervepirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ganske vanlig å føle seg "mindre gravid" sånn ca mellom uke 12 og 14-15:) jeg føler meg også bedre nå når det har bikket over tre mnd og er ikke bekymret:)

skal du ha to du?? det er jo ekstra spennende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er nok normalt, men blir små rar av det ;-)

ja, de tre første måndene virker på en måte som om de aldri vil ta slutt! sikkert fordi man innerst inne er litt redd for at det skal gå galt :-/

 

joda, fikk vite i uke 8 at vi ventet to små.. fikk litt sjokk, men ble ubeskriverlig glade.. endte på tidlig UL på grunn av SA symptomer.. men fikk heller bekreftet tvillinger, og to sterke hjerter :-D er ikke alltid det går ille, enda alt tyder på det.. vi vet ikke helt hvorfor symtomene kom, eller hva de kom av, men de begge lever fortsatt i beste velgående..

Legene sa at det antagligvis var tegn på for stor "slimpropp" i livmorhals..

men, nå som den verste kvalmen er over, så er det lettere å føle på spenningen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...