Gå til innhold

Ammeinnlegg - engangs eller ull?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som har ammet før, hva er best å bruke - ull innlegg eller disse engangs ammeinnleggende jeg såg i et parfymeri? Noen som har prøvd disse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg har ammet to ganger før og født på vinter begge gangene. Min erfaring er begge deler. Når man ammer til å begynne med lekker brystene en del. Hvis man bare har ull setter brystvortene seg litt fast i ullinnleggene. Jeg har ihverfall brukt engangs innlegg (de har de over alt, fra butikken,apotek osv..) Så kan du ha ullinlegg utenpå der igjen slik at du holder varmen, for det er viktig når det er vinter pga brystbetennelse. (Det vil du ikke ha kan jeg love deg:) )

Etterhvert som våren kom og det blir varmere og brystsprengen gir seg, så brukte jeg bare engangs inlegg.

 

Håper det går bra med ammingen. Hunsk at nesten 80 % av ammende sliter litt i starten, sånn at det ikke kommer som et sjokk. Det gjorde det for meg, for jeg trodde amming var en helt naturlig ting å få til, men med nå to holt jeg på i 14 dager med såre bryst og amming hele døgnet rundt før det gikk seg til.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte engangs med førstemann pga klør så av ull. denne gangen skal jeg prøve å ha ullinnlegg utenpå engangs slik de over her sier. :o) er jo ikke noe greit å lekke igjennom/fryse på puppene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler Avent sine ammeinnlegg. De setter seg ikke fast. I tillegg ha ullinnlegg på vinteren utenpå papirinnleggene. Da slipper man å vaske de hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...