Gå til innhold

Gode våtservietter til baby og andre "bør" ha på plass ting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Finnes et hav å velge i, vet jo selv at kvalitet kan skille mye på disse, samt om det er olje osv på dem. Hva har dere som har erfaring brukt?

Andre smarte ting vedr innkjøp man bør tenke på?

 

Har notert PureLan brystvortesalve - skal visst være super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg anbefaler deg å kjøpe kompress på apoteket - Mesoft - å bruke istedetfor våtservietter, i alle fall når du er hjemme. Du bløter dem og sprayer på litt olje, jeg har alltid brukt jojobaolje, som er veldig god for huden. Mot såre brystvorter anbefaler jeg å bruke albueskjell, disse kan godt brukes som forebygging også. Brystene får bra med luft, og blir i tillegg badet i brystmelk, som er det alle beste mot såre brystvorter, og så trenger du ikke være redd for at babyen skal få i seg noe han ikke bør.

 

Kan anbefale noen gode sider for naturlig hudpleie for deg og babyen:

 

www.urtehaven.no

www.naturlighudpleie.no - anbefaler spesielt jojobaolje og kursalve

www.urtekosmetikk.no

www.eddabedda.com

 

Andre smarte ting er å kjøpe et stort tisselaken og klippe dette i mindre biter. Veeeldig greit å ha på stellebordet, rett under rumpa. Sparer deg for masse håndklevask!! Elsker dessuten di små vaskeklutene du får kjøpt på prinsess. Har ikke tall på hvor mange jeg har kjøpt av dem!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange gode forslag. Skal ta med meg dette med tisselaken! Princess sine vaskekluter har jeg også fått tips om før ja:)

 

Noen som har tips om hva som er gode babyprodukter til stell og bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte X-tra våtservietter fra coop til førstemann. Veldig fornøyd! De var best i test da for 4 år siden. Uparfymerte, milde og dessuten billige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisselaken var veldig unøvendig fant jeg ut med mitt første barn, men det er klart det er forskjell på barna. Når gutten min sluttet å ligge på lammeskinn, så prøvde vi tisselakenet, og han våknet opp gjennomvåt pga lakenet ikke pustet...

De få gangene han har tisset ut seg om natten, pga full bleie, så er det ikke vått helt igjennom til madrassen, er min erfaring.

 

Ellers er det et godt tips og ha kjøpt inn myyyyyyye bleier til etter fødselen, jeg husker jeg var sååå glad for at jeg ikke måtte ut de første dagene etter fødselen. (Hadde også alt annet liggende klart!)

Hadde mer enn nok med å takle alle følelsene, amming, osv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for all del!! IKKE bruk tisselaken i sengen, det er ikke bra for den lille. Mitt forslag var å klippe dem opp og bruke dem under rumpa når du steller babyen. Det er jo typisk at lillegull tisser akkurat i det du skifter bleie. Så er det jo litt greit da, at stumpen kan få lufte seg lengst mulig mellom bleieskift uten at du trenger å være redd at hun/han skal tisse gjennom alt av håndklær :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg har termin i desember og har en sønn på 13 mnd. Han er atopiker og reagerer raskt på parfymerte sterke produkter. Har prøvd "alle" våtservietter som finnes og de som vi synes er gode ( er noen våtservietter som ikke "tar med seg møkka" ) er Huggies som finnes bla. på Ultra butikkene. Koster bare 0,27 kr pr.. serviett også.....Tykke gode med bamsemønster. Hvis han har tannbæsj som er litt sur blir han fort rød i rumpa, da hjelper det bare å bruke barneservietter fra Libero med kun vann på inntil episoden går over i løpet av noen dager. Disse står sammen med bleier i matbutikkene, ihvertfall Rema :-)

 

Håper dette kan hjelpe noen,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...