Gå til innhold

vektoppgang med tvillinger


lilleta

Anbefalte innlegg

Hmmm... Jeg har alltid vært den som har syns at gravide kvinner er vakre, og har selv gledet meg til kg skulle begynne å komme. Men nå er motet litt lavt må jeg bare innrømme. Har allerede gått opp 15 kg og er bare i uke 24... Jeg er høy, og alltid vært slank, så sånn sett er det vel ikke så farlig, men gruer meg til at jordmor/lege får beskjeden om at jeg har gått opp 5 kg fra uke 20 til uke 24....Ser spesiellt at jeg har lagt på meg på rumpe og lår. Jeg har egentlig ikke forandret inntaket av mat og snop spesiellt, men sitter jo mye mer i ro.

 

Hvordan er det for dere andre?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg la på meg ganske mye på kort tid på det stadiet i svangerskapet også, 2 kg i uka. Men så har det stoppet litt. Nå er jeg 36+4 uker og veier kun 1 kg mer enn da jeg fødte min første i uke 38+1. Jeg har gått opp 15 kg til nå. Alt er jo individuelt, så litt dumt å sammenligne med andre kanskje. Men er jo gøy å høre med andre også da! :)

Lenke til kommentar

trur detta e veldig individuellt...

Når eg jekk gravide forrige gong med ett barn la eg på meg mesten 30 kg! mens nå, i uke 25 med tvillingar, veie eg ennå ikkje d sama så eg gjorde før eg blei gravide.

Har vert veldig kvalm og uvel, så tok av 5,5 kg de 3 første mnd av sv.skapet.

Kastet ikke så veldig mye opp, men klarte kun å spise litt og litt pga kvalmen, og spiste opp til 7 måltider til dagen...

Tvillingene er ikke noe små, de ligger faktisk rett over gjennomsnittet etter målingene på ul å bedømme.

 

så det er veldig stor forskjell på ikke bare person til person men også fra sv.skap til sv.skap...

 

Er vell 13 kg som er gjennomsnittet med ett barn, og du går jo med tvillinger nå, så tror ikke det er så veldig mye?

Så lenge du selv føler deg vell, er frisk og rask og tvillingene har det bra er det det viktigste :)

 

Klem

Lenke til kommentar

Jeg er 19+4 og har gått opp 3,5 - 4 kg. Gikk ned et par kg i begynnelsen, slet med forferdelig kvalme t.o.m. uke 16. Nå spiser jeg akkurat det jeg har lyst på, og vet at hvis jeg fortsetter slik kan det bli en del...

Det viktigste er selvfølgelig at magen vokser og at mor og barn har det bra:)

Har som mål å ikke legge på meg mer enn 15 kg.

Men man bør ha litt å gå på, for etter de er født kommer kiloene til å renne av igjen.

:)

Lenke til kommentar

Jeg er også litt opptatt av dette med vekta... Selv om man ikke skal tenke så mye på det når man er gravid, fordi det jo er veldig forskjellig. I enling-sv.skap la jeg bare på meg 6 kr, hvilket jo ikke er særlig mer enn vekt av barn, morkake, vann og blod. Likevel følte jeg meg veldig stor ved termin. Nå er jeg uke 32 og har lagt på meg 10 kg allerede, blir nok over 12 kg innen jeg når termin. Og det er litt dumt, for i utg.punktet tenkte jeg at 12 kg var "nok", siden det jo er dobbelt så mye som jeg var med 1 barn. Men er så sulten hele tida, derfor blir det mange kg. Men forhåpentligvis renner de av etterpå. Og det viktigste er at barna i mangen har det bra!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...