Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Trappet opp på mitt lokale NAV kontor i dag og la inn søknad for permisjonspenger etter fødsel - Termin er ikke før om 3 mnd'er, og de lurte på hvorfor jeg var så tidlig ute! Jeg svarte at jeg har hørt om en veeeldig lang behandlingstid hos NAV, så greit å bare bli ferdig med det og være på den sikre siden at alt er i orden ved termin! Greit å ha andre ting å tenke på...tror det blir mer enn nok når den lille kommer, hehe. Jeg fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet før jeg får brev i posten som bekrefter permisjon og støtte. Bare jeg som er så tidlig ute??
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Papirene kan leveres fra uke 30.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Jeg fikk levere dem i dag. Men de vil vel helst ha dem fra uke 30... HI
*toppris* Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 jeg leverte to mnd før permisjonen skulle begynne, og først nå har jeg fått vedtaket.... gikk ut i perm 1408.... tregheten lenge leve ja...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Har ikke noe med treghet og lang saksbehandlingstid å gjøre. Vedtak skrives i for de fleste ut ETTER at fødselsdato til barnet er registrert. Folkeregisteret registrerer fødselsdato noen uker etter fødselsen og først DA kan vedtaksbrev skrives ut med korrekt maksdato. Det man bør forsikre seg om er at søknad er registrert riktig med inntektopplysninger. Men man får ikke noe brev om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå