Gå til innhold

Graviditet og lærlingtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg har et spm angående graviditet og lærlingtid.

Jeg og samboer planlegger en 2010 baby som vi gjerne vil skal komme etter sommeren engang. Sånn som situasjonen er nå, så er jeg lærling. Begynte i 2008 og er ferdig august 2010. Samboeren er også lærling, men han begynte i aug i år og er ferdig i 2011. Dvs, at jeg er akkurat ferdig med lærlingtiden før baby kommer. Begge jobber 100% stilling. Det siste halvåret før jeg er ferdig har jeg ca 15000kr netto utbetalt. Og på det tidspunkt når baby er ønsket har samboer rundt 20000kr+- utbetalt. Det jeg lurer på, åssen fungerer det med permisjon og sånn, får jeg like mye permisjon som "de andre" som har fast jobb? 100% utbetaling i 46 uker f.eks? Tenkte på siden jeg har avsluttet udanningen da og ikke har noen fast jobb. Er reglene fortsatt de samme? Og siden jeg har jobbet 100% i minst 6mnd de 10 siste mndene i følge reglene før fødsel så får vel jeg en del utbetalt..?

Hadde vært utrolig takknemmlig om noen hadde svart!!:)

Mvh Petra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De samme reglene gjelder selvom du er lærling! :)

Men hvis du da er arbeidsledig når du blir gravid,så får du ikke penger fra den forrige jobben din. Dette er jeg faktisk litt usikker på, så vil råde deg til å ringe til ditt lokale NAV-kontor å høre litt! :)

Skrevet

sånn sett så er jo jeg i arbeid når jeg eventuelt blir gravid, på nyåret 2010. Men når jeg har født så har jeg blitt arbledig:) Men eventuelt hvilke penger er det jeg får fra arb.giver da? Trodde jeg bare fikk foreldrepenger eller hva det er for noe igjen fra NAV jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...