Gå til innhold

Er det noen som IKKE lekker melk her da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke antydning til melkeproduksjon, annet enn at jeg får helt for j***** vondt i puppene om jeg fryser!

Det er ikke et dårlig tegn vel? Melken kommer etter fødsel? Har helt glemt å spørre jm om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lekker ikke melk og har bare 9 dager til termin, saa du er ikke alene nei:)

Skrevet

Jeg lekker ikke :) Er 36 uker.

Jordmor sa at det kom etter fødselen, hormoner som setter igang produksjonen :)

Skrevet

Du er ikke alene om det nei, Tigerpote.

Jeg har ikke sett en liten minidråpe en gang. Jeg prøver av og og til å klemme, eller se på brystvorten, men den er tørr som sand. Jeg har ikke hatt antydning til ømhet i puppene gjennom hele svangerskapet, og jeg var mer plaget med at brystvortene ble vonde og kalde før jeg ble gravid.

Jeg er nesten like spent på om jeg har melk til ungen, som jeg er til fødselen. (okei, det var kanskje en løgn... men likevel en bekymring)

11 dager igjen til termin!

:)

Skrevet

Har ikke sett en dråpe og er egentlig glad for det... De sier jo at det ikke er av noen betydning, 34+3

Skrevet

Å, så bra det ikke bare er meg! Jeg har også prøvd å klemme litt, men det kommer absolutt ingenting. Håper at melken kommer som den skal og at jeg vil få til å amme når hun er ute. Hodet er festet:)))))

Jeg er 12 dager unna termin:)

Skrevet

Jeg lekker IKKE melk, og jeg har 4 dager igjen til termin.

Jeg er andre gangs fødende denne gangen. Da jeg fødte forrige gang merket jeg ikke noe til melken før vårt barn var født.

Skrevet

Jeg har heller ikke sett en dråpe så langt, 24 dager til termin.... Dette er min andre,- og første gang fikk jeg ikke melk før 5 dager etter fødselen,dvs 15 dager over termin. Det var ikke noe særlig for jeg fikk ikke lov å gi henne noe annet,hun måtte suge det i gang. Ergo masse stress for begge to. Men,- jeg tror det å få melken i gang så sent er en skjeldenhet. Men, greit å vite at det KAN skje.

Jeg håper det går bedre for oss denne gangen *ser strengt ned på brystene*. De må bare oppføre seg! ;)

Skrevet

ikke noe melk her. er 2 gangs og med min første så lakk jeg masse før fødsel. men aner jo ikke når det begynte... tror det er like vanlig å ikke lekke for å si det sånn ;)

Skrevet

Det skal være helt ufarlig og ikke lekke melk før fødsel, jeg misunner dere som ikke har gjort det, jeg begynte selv og lekke da jeg var i uke 20 og er nå i uke 38+5. Jeg lekker såpass mye at samboeren kaller meg ''kua''. Kan ikke gå et minutt uten innlegg! Nyt det mens dere kan, dere som ikke haropplevd det enda, for det vil komme når det skal.

Skrevet

det er bra å ikke lekke melk. de som lekker er mere utsatt for infeksjoner. Hadde du vært ei ku, hadde du dermed blitt sett på som ei bra melkeku;) hehe.

det at du ikke lekker har ingenting å si om hvor mye eller lite produksjon du får etter fødsel.

men pass på å ikke fryse for mye på puppene. du kan få brystbetennelse også nå før fødsel.

Skrevet

10 dager over termin og ikke noe melk her heller. Men i uke 32 el noe kom det plutselig bitte litt sånn at jeg fikk flekk på genseren, men ikke sett noe siden, og er gla for det:)

Skrevet

Ikke en dråpe hos meg heller... Har spurt jm og ho sier at det er helt normalt. Melken settes i gang i forbindelse med fødsel. Får være glad vi slipper vel. ;)

Men en ting jeg funderer over er om kvinner som lekker morsmelk tidlig har høyere utskillelse av oksytocin, som igjen modner livmormunn tidligere og gjør at de føder før? Noen som vet?

Skrevet

Hehe, en bra melkeku ja;) Jeg har tatt fram litt ulltøy nå, i går gikk jeg med en ullvest utenpå genseren da jeg var ute, og det hjalp! Fikk ikke vondt i puppene da. Synes liksom det er litt tidlig å putte inn ullinnleggene siden jeg ikke lekker og har store nok pupper for tiden...

Herlighet tenker på når babyen er ute, puppene blir sikkert enda større?! OG skal få dobble innlegg (papir og ullfleece)? Blir reneste Dolly Parton jo;p

Skrevet

Ingen lekkasje her og 17 dager til termin. Nå skal det sies at jheg hadde problemer med melkeproduksjonen etter forrige fødsel, så om det har noen sammenheng vet jeg ikke...

Skrevet

jeg lekker ikke melk- har ikke hatt antydning til noe produksjon. Kommer når det kommer, med babyen sikkert. 12 dager til termin ..

Skrevet

Her er det også lite å se til melka. Er bare 32+2, men har vært forberedt en tid på at det kan komme. For en uke siden så det nesten ut som det ble LITT fuktig inni brystvorta da jeg klemte på den, men har ikke skjedd noe mer. Trøster meg med at det sikkert kommer nå det skal. Blir vel lei nok av våte flekker på genseren etter at fødselen er overstått, tenker jeg... :-)

Skrevet

Sist svangerskap hadde jeg absolutt ingen brystforandringer. Puppene var like myke og små helt fram til termin. Jeg regna nesten med at jeg ikke ville få melkeproduksjon men la babyen til uansett fordi jordmødrene insisterte på at det var råmelk i brystene. Etter ca et døgn ble puppene plutselig kjempestore og harde i løpet av noen timer. Det var en veldig merkelig opplevelse. Og masse melk fikk jeg:-)

Denne gangen har puppene vokst og vært ømme, men ingen tegn til melk enda (uke 31)

Skrevet

Ingen lekkasje her. Helt tørt... MEN har fått kjempestore bryst, og de er tunge og ganske harde. Ble store tidlig i svangerskapet. Er 36 uker på vei i dag.

Skrevet

Signerer denne. Brystene mine har heller ikke vokst etter den lille vekstperioden i begynnelsen. (Det eneste jeg lurer på er når jeg bør kjøpe amme-bh da, siden brystene mine nok først kommer til å ese ut ETTER fødsel...)

Skrevet

lekker ikke sånn som ved melkespreng, men har merket at når det stikker litt og jeg klør igjen for å si det slik så kommer det et par dråper. Jeg har bare 5 uker igjen nå.

Men merket noe rart for første gang i dag tidlig da. En mørk liten flekk i senga i rette høyden, og lakenet rundt der var stivt på en måte. Så tror at det kommer når dyna har fått varme opp og jeg har ligget og "presset på" om natta.

Forøvrig så har jeg gått opp en hel BH størrelse til nå. Fra 85D til 85DD. I tilfelle den infoen skulle være til hjelp :-))

Skrevet

Jeg har også gått opp i bh-str. Brukte 80-85 b/c før, nå har jeg gått opp til 90 d/e! :=000 Kommer litt an på merket. Men passer IKKE de gamle bhene mine. Også skal brystene bli enda større når melka kommer, ja da blir jeg puppeguri til gangs;) Hva er egentlig forskjellen på dd og e?

Skrevet

Jeg lekker ikke melk nå, gjorde heller ikke det med nr.1, og da ammet jeg til hun var 13 mnd. Så tror ikke det har noe å si :)

Skrevet

DD er det samme som E. Bare to ulike betegnelser på den samme cup-størrelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...