Gå til innhold

Dere som har tatt modnings akupunktur??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time til modnings akupunktur i morgen :) Så lurte på hva som skjer på en sånn time?? og hvor lenge varer 1 time?

Når har dere startet med det? er 36+2 i morgen

Og virket det på dere?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble lagt på ei seng, fikk satt nålene og ble liggende - husker ikke helt hvor lenge (20 min?). Hun gikk ut selv (kunne ringe i bjella om det var noe - dette var på sykehusets fødeavd) og kom tilbake for å sjekke innimellom. Husker ikke helt når jeg startet men det var i løpet av siste mnd i alle fall. Funka ikke merkbart på meg ;oD

Skrevet

La meg ned og fikk noen nåler jeg skulle ligge med i 20 min. Funket ikke på meg heller. Ble iallefall satt i gang 3-4 uker senere, og var da totalt umoden..

Skrevet

Hvor mange timer hadde dere med det da?

Skrevet

Jeg hadde også 3 ganger

Skrevet

Det funker forskjellig på folk.Enkelte blir fort moden og reagerer fort og ba på nålene mens andre ikke merker noe. Så man må bare prøve. En time varer i ca 20-30 min og de setter nåler som regel imellom tommel og pekefinger,en oppi hodet,på leggen,ved knesskålene og nedenfor stortåen...men noen setter vel på forskjellige punkter og..ettersom de vil stimulere forskjellige punkt og organer osv...men d er stort sett de punktene...så snurrer de på nålene ilblandt..JEG synes d er helvetes vondt for å si d mildt..men funket på meg.

Skrevet

Jeg hadde 3 timer, begynte da jeg var 38+0 og så en gang i uka. Siste gang var jeg 40+0. Hun sa at hvis kroppen var klar ville det skje noe innen 48 timer. 46 timer senere, kl 10 om morgenen på termindagen gikk vannet, og riene startet kl 23 på kvelden og 11.50 dagen etter var Veslefrøkna ute. Så ja, jeg syntes det fungerte. Fikk også akupunktur under fødselen og 3 dager etter fødselen (den siste var for å få sove, hadde nesten ikke sovet noe på 4-5 døgn så var totalt utslitt). Jeg syntes det var verdt pengene :)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Bra å se at det har fungert på noen da.

Var jordmoren min som anbefalte å prøve det, for har så utrolig sterke smerter i bekkende (bekkenløsning) at jeg må bruke krykker. Og har ikke særlig lyst å gå over termin :) Men selvfølgelig er jo ikke sikkert det fungerer på meg, men verdt et forsøk tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...