Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Kan man søke om støtte/ytelser fra sosial kontoret om man er student og står helt uten penger feks når en venter på behandling av sine søknader hos NAV?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 og om man ikke har feks husleie, behøver kun å søke om støtte til barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Sosialkontoret et også NAV i de fleste kommuner. Mange får såkalte kortidslån fra sosial-delen dersom det er lang saksbehandling i arbeid/trygd. Tror ikke det har betydning om man er student, men det kommer vel an på den økonomiske situasjonen ellers.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Du kan be kommunen om betalingsutsettelse i påvente av etterbetaling fra nav.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Du kan vel be om betalingsutsettelse selv om den er privat, kan du ikke?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Jo, går det fint tror dere? synes det er utrolig flaut å spørre om betalingsutsettelse og like flaut å gå på sosialen, men jeg får vel ringe og spørre barnehagen, noen som har gjort det? evt hvor mange måneder?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Jeg måtte faktisk si i fra meg studieplassen for å få økonomisk hjelp et sted, men et annet sted så fikk jeg støtte selv om jeg var student. Så det kommer faktisk an på hvilket sosialkontor og behandlere du møter på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå