Smila79 Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Jeg har hatt med min bedre halvdel til legen en gang og skal ha han med når jeg skal til jordmor for første gang til torsdag! Vil inkludere han, og han ønsker selv å være med. Synes det er koselig at vi begge er sammen om dette Tror nok ikke han er med på alle, men de han ønsker får han så klart være med på. Har dere hatt med deres kjære på kontrollene? Jeg er 15+6 uker på vei :-D Gleder oss veldig til den første ul. i midten av oktober. Vet noen om man kan se kjønnet så langt som vi har kommet nå dersom vi går på ul.?
Siss*40 Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Heisann, min blir med for første gang på den ordinære ultralydente som er torsdag denne uken. Han bor et stykke unna, og det har derfor ikke vært tema å være med på alle kontroller, det ville bety bortimot hele dagen vekke fra jobb for ham. Men gleder meg til han også skal få se de søte små:-) Selv har jeg vært på 3 ultralyder allerede.
NostraStoria Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Jeg synes også at det er utrolig viktig å inkludere den blivende far i svangerskapet - la ham velge selv hvor mye han vil være med på kontroller etc. Min var med på første jordmor besøk + 2 ultralyder. Syns ikke det er nødvendig at han er med på ALLE kontroller men han har uansett valget for når han vil være med. Passer også på at han blir oppdatert med info om utviklingen til fosteret (ca størrelse, ca vekt, hørsel, når øynene åpnes etc..) Han syns det er kjekt å få vite litt om hva som skjer siden han ikke kjenner svangerskapet fysisk på kroppen slik vi damer gjør. Kjempekoselig på UL sammen da, det er et veldig spesielt å få se den lille for første gang! Gled deg/dere! De kan nok se kjønn ja, men ikke alltid de greier å være 100% sikre på om det er jente eller gutt. Det de ser etter på UL er først og fremst fosterets mål og om h*n ser ut til å være frisk. Å få vite kjønn er selvfølgelig en god bonus ) Masse lykke til! Jeg er forresten 26 uker på vei.
septbaby09 Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Min har vært med på alle ultralydene, hatt 3 private, + en ordinær. Har ikke hatt han med til jordmor før de to siste nå, pga av jobb etc. Men han er veldig involvert da, leser bøker, er med å bestemme utstyr, navn etc, og spør alltid om det er viktig for meg om han er med:) Så syns det er både koselig og viktig å involvere mannen:)
*pooh* Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Min vil selv være med på det meste. Har bare vært en gang hos jordmor, og skal om to uker igjen, og da er han med, han som bestemte tidspunktet for neste kontroll, sammen med jordmora, hehe Bare en legetime han ikke var med på, men er litt kjekkere med jordmortimene. Har tenkt å bare gå til jordmor fremover, ser ikke helt vitsen å gå til legen om det ikke er noe spesielt liksom. Jeg har lov til å velge dette selv eller? Skal på 3D ul om en uke og det gleder vi oss sååå til! Er 26 uker
NostraStoria Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 *pooh* kan jeg spørre om du tar 3D UL privat? Hvor mye koster det? Jeg vil også ha 3D UL!
septbaby09 Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Tror 3D bare finnes privat, er ikke noe du får av staten. Det koster mellom 800-1200 kr alt etter hvor man velger og ta det:) Oftere 1000 enn 800 kr tror jeg.
*pooh* Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Lillegull: du var fra stavanger sant? Jeg skal på Sigrids ultra, hun har klinikk der oppforbi Hansenhjørnet, i Mamastork sine lokaler. Vi var hos henne på tidlig ul også, og jammen møtte vi henne ikke på SUS også på den ordinære, hun jobber jo der også Kjempekoselig og flink dame. 3D ul koster 800 kr hos henne, ikke så ille det, er nok verdt det og vel så det Vi skal også på svangerskapskurs, bestilt gjennom Mamastork, et lørdagskurs, som foregår på SUS. Dit skal vi om tre uker, mye kjekt å gjøre ja
Iren87 Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Hei, jeg har også hatt med min kjære! Synes det er kjempeflott at han vil være med, vi er jo to om dette Han var ikke med på den aller første kontrollen min, da det var GU. Det var mitt eget ønske. Men den andre kontrollen og de 2 kontrollene hos JM har har vært med Og i morgen skal vi til UL for å finne ut termin
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Jeg gikk første gang til legen aleine, etter det har han vært med på alle kontroller Ønsker selv dette. Jeg har vært 1 gang hos JM aleine, og hatt han med 1 gang Vet ikke om han blir med neste gang. Syns dert er greit han er med til legen vår, siden legen har ultralyd på kontoret, så vi får UL hver gang (Hver 3.uke ca) =)
vann123 Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Med forrige var han med på stort sett alle kontroller - denne gangen blir han med på ultralyd, og får tilbud om å være med på de kontroller han vil, men kontrollene er ikke så viktige for ham denne gangen, men han prater mye mer med rusket nå enn sist :-)
*dum&deiLig*™ Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Nei, hvorfor skulle han være med? Så spennende er det ikke å teste urinprøvene, måle blodprosent og snakke om kosthold osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå