Gå til innhold

Gulp på saueskinn.. hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bebisen min gulper mye.. og i går kjøpte jeg saueskinn som han lå og sov på i vogna inne. Men det ble selvsagt gulpeflekk på det med en gang, Prøvde å vaske av med bare vann, men det ble jo helt stivt der gulpet var etterpå.. Noen råd? Må jeg vaske hele hver gang i maskinen? Skal saueskinn vaskes med noe spes? Blir ikke skinnet mindre mykt etter vask?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

.....og når jeg leste overskriften tenkte jeg; "Jeg gidder da for pokker ikke å gulpe på saueskinnet"...snakker om å ha blitt prega av spydige folk på anonym! ;o)

Kan du ikke prøve å vaske med litt milo da, også "gre hårene" etterpå? jeg har vaska over med vann noen ganger, og det er ikke stivt etter en stund...

Skrevet

Det myknes raskt ved litt bruk.

Skrevet

Tørk vekk det verste med tørr klut og gni hardt med våt klut etterpå. Børst området når det er tørt.

Trur dei fleste saueskinn tåler maskinvask, vi var vaska våre (Nøstebarnskinn) fleire gongar når ungane har kasta opp. Vask det med ullsida inn (altså rulla saman med baksida ut), med ullvaskemiddel. Når det er tørt etter vask tar du ein børste (kjøp gjerne ein kattebørste på dyrebutikken) og børste skinnet godt, då blir det fint og fluffy igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...