Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Har en sånt avlangt stykke med indrefilet jeg kjøpte. Hvordan tilbereder jeg den? Skal ha sammen med sursøt saus/grønnsaker og ris. Sjære opp og steke? Hvordan? Hvor lenge? Trenger tips for å få en god filet her
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 stek den på stekepanne i godt smør i ca 15 min.(det kommer litt an på tykkelsen) snu den av og til... om du surrer den inn med sånne lange bacon remser så slipper den ikke så mye veske, da blir den ekstra saftig og god! skjær opp ved bordet, blir fort kald... deilig og lekkert=)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Skal man ikke sjære opp i skiver før man steker?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 den blir fort tørr da. du kan gjøre det, men da må du bare steke den et par min... blir bedre resultat av og steke den hel...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Indrefileten på svin er det beste stykket med kjøtt på en gris, så jeg ville ALDRI ha skjært dette opp og stekt det i biter og blandet med sursøt saus. Gni den inn med krydder, og stek ca 5 min på hver side. Deretter senker du varmen til lav og setter på et lokk på stekepannen, og la den "simre" litt på svak varme. Så lar du kjøttet hvile et par minutter før du skjærer den opp i ca 2 cm tykke skiver.. Server med valgfritt tilbehør!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Eller krydre den og legge den i en ildfast for og inn i vonen. 200 g i ca. 25-30 min. Trenger ikke steke den på pannen først.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Hehe, nå har jeg bare sursøt saus/grønnsaker og ris i hus. Kommer ingen vei idag heller, så. Trenger best mulig tips av det jeg har
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 da hadde jeg bare brunet den og stekt den på stekepanna. det er jo bare kjøtt. så ingen som kommer og kjefter på deg uansett hva du gjør;) men indrefilet har ikke noe fett i seg, så den kan fort bli tørr, derfor hadde jeg stekt den hel... hilsen 1202=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå