Gå til innhold

Anbefale Gran Canaria i januar med 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har vært på Gran canaria i januar? Minn gutt blir 1 år i oktober og vi lurer på å ta turen dit i januar. Er det noen som kan anbefale sted og hotell som er litt barnevennlig. Ønsker helst å bo nært stranden.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var der i år (reiste 21. januar)

Vi bodde på Amadores Beach og vi var veldig fornøyd. Det er jo et ganske rolig sted, men vi bodde rett ved stranden. Og vi kunne gå bort til Puerto Rico.

Skrevet

Vi var på Gran Canaria når jenta mi var 6/7 mnd.. og det gikk kjempe bra, så regner med att en 1 åring går like greit, hvis ikke bedre ;)

Skrevet

Haha! Vi har tenkt det samme.. Kanskje vi sees!

Jeg har hørt at det kan hende at det ikke er så varmt, har jo hørt skrekkhistorier om at det kan snø der om vinteren.

Har ei venninne som var på lanzarote i desember, og hun istet ikke å bade en gang..

Men det er vel uansett varmere enn i Norge?

Hvordan var været for dere som har vært der i januar?

Skrevet

var 11 mnd da vi var på GC i feb. - Veldig greit, men for kaldt i sjøen

Bahia Felize er et "barnested"

Skrevet

Vi var der 14 dager fra 21 januar 09. Temperatur forskjellen på desember og slutten av januar/ februar er ganske stor.

Vi hadde en typisk varm norsk sommer temperatur, litt kjøligere om kvelden. For oss var dette perfekt temperatur, da jeg tenker det hadde blitt slitsomt for den lille om det hadde vært varmere.

Vannet var selvsagt ikke så varmt, men ikke noe problem å bade. Varmere enn det pleier å være i norske hav midt på sommeren.

Men vi hadde også utrolig flaks med været. I løpet av de 14 dagene hadde vi en dag det var litt vind og duske regn og det var dagen vi skulle hjem.

Gran Canarias karneval skulle starte dagen etter vi dro hjem. Dette skal visst være en stor begivenhet. Så hadde jeg hatt muligheten hadde jeg nok valgt februar fremfor januar.

Skrevet

Januar på gc er som en sommer her, noen kalde dager og andre varme. Husk at sola er som her på vinteren så det er korte dager. Når sola ikke er oppe er det KALDT (som på natta her om sommeren). Du bør pakke med deg en tynn jakke og langbukser.

Med barn er det veldig barnevennlig på gc. Man kan gjøre det man vil ut av ferien. Utrolig fin tur å leie bil og kjøre opp i fjellene, eller besøke sandynene i playa del ingles/mas palomas.

Med tanke på at barnet ditt er 1 år så tror jeg det har mye med type barn du har hvor enkelt/vanskelig det er å reise sånn generelt. Vi har reist UTROLIG mye. Er gutten aktiv, lett å legge på nye steder, kan han sove i vogna, putter han alt i munnen, hva med mat -ta med eller kjøpe der osv. Tror selve reisinga og plassen vil være veldig grei, masse flotte barnevennlige steder. Er vel sovingen som de fleste sliter med så kan jo være en fordel å tenke litt over en god stund før dere drar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...