Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Dette med svigermødre er ikke noe stort problem for meg, så langt. Men jeg bare lurer på en ting, hos dere der ute som selv er svigermødre, eller har hatt lignende erfaring: Min svigermor er snill og grei, og legger seg ikke så mye opp i ting. Hun er imidlertid veldig hjemmekjær, og vil, som mødre flest ha flest mulig av sine rundt seg. (Hun reagerer for eksempel med litt hjertesukk om jeg sier at jeg godt kunne tenkt meg å flytte til Trondheim, hvor mine foreldre bor, for henne er dette "altfor langt nord". Men,men, det "problemet" får man ta når/om det eventuelt blir aktuelt. Vi flytter hvor vi vil, dessverre for henne...) MEN: Hun har ymtet litt frampå om at hun håper hun kan komme på besøk rundt termindato. Jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er ok. Jeg regner for eksempel med på å gå på overtid, og vet ikke om jeg vil synes det er greit å ha en ventende svigermor i stua da. Jeg synes dessuten det er greit å la dette med fødselen være en sak mellom meg og samboeren min, og mamma holder seg av den grunn borte, for eksempel. Men hvordan si dette på en pen måte?? (Jeg er ikke så veldig åpen overfor svigerforeldrene mine, og det er heller ikke min samboer - overfor sine foreldre, altså.) Og er det egentlig urimelig av meg å holde henne "utenfor" på denne måten??
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Nei, selvfølgelig e det ikke urimelig.. En fødsel burde skje på dine premissa, du trenger ikke å ha en ventende svigermor i gangen utenfor fødestua hvis du ikke vil det... Jeg hadde nå iallefall ikke likt om min svigermor kom på besøk på sykehuset før man så vidt hadde rukket å ta en dusj.. Og for så vidt ikke ha henne i stua når vannet gikk, og tiden før man kan dra på sykehuset der man ligger med rier og teller hvor mange min det er imellom.. nei si til svigermor at hun får beskjed når fødselen er i gang og kan komme på besøk f.eks en dag eller to etter.. tiden rett etter fødselen må jo dere bruke på å bli kjent med barnet.. Vet om ei som sa til sine svigerforeldre at de kunne komme en torsdag litt etter fødselen, men at de måtte dra igjen senest søndag.. dette burde iallefall være forståelig synes jeg.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Takk for svar. Hun tar det sikkert pent og med forståelse om jeg sier det Hun vil vel sikkert egentlig bare stille opp, og om det bare det det handler om (og ikke bare at hun vil ha tilknytning til barnebarnet sitt fra første øyeblikk etter det ser dagens lys) vil hun nok rette seg etter våre/mine ønsker og behov uten problemer. Det går sikkert bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå