HavFruen09 Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Hva gjør dere med en 6 uker gammel baby som er supervrang når det gjelder å sove?????? H#n er så sliten etter å være våken noen timer men nekter plent å sove om ikke jeg holder h#n eller h#n sovner ved puppen?????? Det er så mye grining at jeg tror jeg blir sprø og jeg vet at ungen er frisk, mett og tørr!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Tar h*n smokk da? Kanskje prøve med det dersom h*n har et stort suttebehov? Har dessverre ingen erfaringer med dette siden tassen vår ikke har vært så sinna når han skal sove
~ spiren ~ Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 har samme problem selv.. hjalp med smokk 1-2 ganger, men etter det så ble han bare sint når han fant ut at det ikke kom noe ut av smokken.. travelt..
HavFruen09 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 H#n tar smokk av og til når h#n er så sliten at det svimler for småen:) Jeg er redd at nattammingen min (jeg sovner ved siden av ungen) gjør at h#n bare er blitt vant til dette... men h#n er jo som sagt kun 5 uker så jeg kan jo avvenne med dette men når skal man begynne med rutiner da? Må bare få sagt at jeg ELSKER disse sidene for her er det god hjelp å få:)
bambi på isen Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Kanskje det kan hjelpe å pakke han godt inn i et teppe?? Det fant jeg ut at hjalp når jeg fikk nr. 3. Mine har også vært ganske urolige og ikke likt å sove for seg selv, men når jeg pakka minsten inn i teppe og la henne i vogna/vogga så sov hun bedre en når hun ikke hadde teppe rundt seg, godt å varmt og trygt med teppe :-) Sovna også alltid med ungene mens jeg amma, med nr. 1 satt jeg å amma, men sovna fordet!! Så det er ikke lett å holde seg våken under ammestunda om natta!!
Tante Gustava Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Hvis han ikke er mer enn 6 uker så trenger han mer enn noe annet kroppskontakt og nærhet. La han sovne ved puppen, eller i fanget. Du kan ikke skjemme bort et spebarn med kroppskontakt Du kan egentlig ikke forvente at en så liten baby skal kunne sovne av seg selv alene i senga, det kommer etterhvert.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 kanskje det er for lenge å være våken noen timer i strekk, og han blir overtrøtt? sånn er hvertfall gutten min på 6 uker..veldig nysgjerrig, og for mye våken innimellom(hjelper ikke at stroesøster turner rundt ham hele tiden), og da blir det veldig vanskelig å finne roen, og han blir sinna...så jeg pleier ofte å legge ham når han er fornøyd, men har begynt å gjespe litt... pakke inn i teppe hjelper også her, og holde ham litt fast og vugge forsiktig til han roer seg..og deretter legge ham og stryke litt på kinnet. men med min første hjalp ingenting annet enn trilleturer i vogna, så det er ingen fasit på disse små!
erteposen + 4 Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 De er på sitt mest grinete rundt 8 uker, sa min hs-søster. De griner en del umotivert og det går stort sett over. 6 uker er jo ikke gammelt. Mine tvillinger som er snart 3 mnd. har akkurat staret å sove selv uten kroppskontakt. Er han godt rapet?
HavFruen09 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2009 Raper hver gang puppen blir sluppet:) men ikke når jeg sovner selv da.... Jeg legger aldri fra meg den lille uten at h#n sover så h#n er aldri alene da:) Men overtrøtt er h#n til de grader! Og veldig nysgjerrig, ligger våken mye mer enn jeg trodde babyer skulle... hehehe!
Ranveig R Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Eldste vår sov og berre på fanget/på puppen dei første månadene. Han tok ikkje smokk før han var mellom 3 og 4 mnd gamal, då gjekk det plutseleg an å legge han ned (sjølv om han aldri sov i meir enn ca 20 min uansett). Det som er viktigast for ein så liten baby er trygghet, og den beste måten å gje det er kroppskontakt. Har du andre barn som du må ta hensyn til? Viss ikkje får du nesten berre finne deg i å la babyen sove på puppen, det er ikkje så lenge det varer.
erteposen + 4 Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 De har problem med å finne søvnen alene, og en sinna baby er ofte overtrøtt. Jeg har jo to små gutter, og to store, og desse tvillingene må grine mer enn andre babyer. De må vente på tur, og de sovner ikke av å grine alene i alle fall. Har du ikke andre barn du skal ta vare på, så hold ut et par uker til. Bæresjal kan være en ting, gå tur osv. Mine første babyer ville ikke ta smokk, men en tolmodig bestemor dyppet smokken i sukkervann og holdt den inne til de tok smokken. Om et par år vil du savne å ha en baby sovene på magen:)
Mor di! Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde samme problem, måtte bysse og bære han i søvn. Nevnte det for helsesøster, og hun anbefalte manuellterapaut. Der fant han en skeiv ryggvirvel helt øverst i nakken, og i løpet av et par dager har vi fått en ny baby! Det ble spesielt merket ved at han hadde en yndlingsside (venstre), men nå kan vi legge han i senga eller vognen på dagtid (han vil enda ikke sovne i stua) og der har han noen lurer i løpet av dagen. Han er nå 3 mnd, og jeg vet det er frustrerende når babyen må bæres hele tiden, men husk at den ikke kan noe for det. Senk skuldrene og forventningen til hva du skal i løpet av dagen, og slapp av. Sov når babyen sover...kanskje kan det hjelpe med et bæresjal?
elledille Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Høres kjent ut ja.. Min lillr prinsesse er nå 2 mnd og eneste løsningen her i huset er "hvit støy". Hun kunne være våken fra 07.00 til 22.00, jeg skal love at da var en nurk og mor rimelig på felgen. Når jeg nå har en tørr og mett baby, tar jeg ved første antydning til en gjesp og legger henne i bagen under kjøkkenvifta. Den jevne støyen fra vifta virker beroligende og hun sovner med sutt i munnen i løpet av kort tid. Gjentar dette gjennom døgnet helt til kvelden da hun uten problemer blir lagt i sengen, Ser at dette ikke er en varig løsning.. men jøss så deilig..
HavFruen09 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 29. september 2009 HAHAHA! Ser det er mange som har samme dilemma:) Stå på alle sammen og takk for supre tips!
emili78 Skrevet 29. september 2009 #15 Skrevet 29. september 2009 Heisann. Jeg lurer på hvordan du vet han er mett? Hvis du ammer vet du vel ikke akkurat hvor mye han får i seg:-).. Men bruker du flaske da vet du jo det! Vi hadde samme problemet med våres nummer to. Helt til en dag den gulpekluten som jeg hadde over skulder datt ned på seden av fjeset hennes! Vips så sovnet hun!! Koseklut var tilngen:-) Men uansett så er det forskjell på barn også da, noen tar jo lang tis å omstille seg til den nye verden. Skjønner du/dere blir slitne, men ikke glem at det kan ikke være noe særlig bedre for minsten heller da. Han er vel underærnært på søvn:-) Lykke til med dere og babyn
HavFruen09 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 30. september 2009 Takk:) H#n slipper puppen selv og legger seg til og å sove noen ganger mens andre ganger sovner h#n med puppen i munnen og den detter bare ut:) Rekker med gullet er mett da..... hehehehe.... men må innrømme jeg har lurt noen ganger selv på det samme, men når h#n ikke søker etter pupp og er frisk så er det vel ikke noe sult håper jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå