Gå til innhold

Har alle "sluppet" magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i min 36 uke. Har iløpet av graviditeten lest flere tråder der flere forteller at de har sluppet magen (musklene). Jeg må si at jeg holder musklene enda jeg da, slipper jeg magen ut, blir det tungt og ubehagelig, og holdningen blir veldig dårlig. Men begynte å tenke litt på dette, og sitter nå og lurer på hva som egentlig er mest vanlig.

Har dere sluppet magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magemusklene stabiliserer jo fortsatt selv om de ligger mer mot siden nå. Har aldri trengt å tenke bevist på å holde inn magen, den har alltid holdt seg stram. Så jeg har aldri holdt inn magen.

Skrevet

Har så til de grader sluppet magen! I ugravid tilstand prøver jeg alltid å ha aktive magemuskler, ("magelåsen" fra yoga/pilates) fordi jeg har så svai rygg og må stabilisere. Det gikk fløyten i svangerskapet, og det kjenner jeg GODT nå! Så nå går jeg til fysioterapeut og jobber med å få bedre holdning igjen før jeg dauer av ryggsmerter her.

Så det er nok ikke så dumt å stramme magen litt!

Skrevet

Jeg holder sjelden magen inn bevisst. Men når jeg står og sjekker magen i speilet, eller måler omkretsen, så meg jeg slippe den med vilje, for jeg går automatisk og holder den litt inn.

Skrevet

Har ikke holdt inn magen siden uke 12 tror jeg;) Det orker jeg virkelig ikke, så her buler alt ut. Trening og magemuskelbygging får vi ta etter fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...