Gå til innhold

Litt oppgitt over barnehagen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

De klager så mye om dagen, det er liksom ingenting som er riktig, og mine barn er umulige og slemme og svært aktive osv..

Blir litt lei meg jeg, for jeg gjør faktisk så godt jeg kan, og både jeg og mannen min har egentlig vært svært fornøyd med barnehagen, frem til nå!

Datteren min på 5 år er svært aktiv sier de. Hun skal være med på alt, maser og skylder på andre når noe går galt.

Greit nok det, hun er ei aktiv jente som er svært sosial og veldig glad i andre mennesker og svært kontaktsøkende.

Sånn han hun da vært hele tiden, men det er ikke før nå de liksom klager over det da..

Gutten min på 2 har dessverre ikke begynt å prate så godt ennå. Og han ligger kanskje litt etter gjennomsnittet. Men de lager en svær greie av det og sier de må sette igang tiltak osv for å utvikle språket.

Dessuten når jeg hentet igår så forsnakket nok en av damene seg og sa til meg at de pratet mye om han på huset og trodde han rett og slett ikke gadd å begynne å snakke siden vi forstår han godt og han klarer å uttrykke seg med kroppsspråket.

For 14 dager siden fikk gutten feber utover ettermiddagen, men var helt frisk dagen etter. Da fikk vi beskjed om at han måtte oppsøke lege ellers var det karantene i 7 dager pga fare for svineinfluensa. Men han hadde jo ingen symptomer på noen ting, små barn får da feber innimellom på kvelden og er helt friske når de står opp dagen etter..

Og igår ringte de halv tre, da var jeg på vei for å hente de, for da var de sikre på at min datter hadde fått øyekatar. Hun var nemlig litt rød i øyet. Vi reiste til legen, men det var ingenting..

Off.. Jeg er kanskje litt nærtagende, men synes liksom det er så mye nå. Akkurat som om de er overhysteriske og ute etter å sende noen hjem.

Bare en liten utblåsning fra meg, blir liksom litt lei meg av alt styret jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår det først og fremst er sympati du trenger, så her får du litt.....:)

Samtidig kan jeg ikke la være å kommentere noe som kanskje forklarer noe av det barnehagen sier.

Siden jenta er 5 år og skal starte på skolen til neste år forventer ofte bhg. litt mer og skal forberede henne på skolegang. Kanskje forventer de at hun skal modnes litt mer og ikke minst "plukke" av henne uvaner som ikke er helt egnet på skolen? Det å mase konstant og alltid skylde på andre er jo kanskje egenskaper en vil tone litt.

Når det kommer til kommentaren du fikk om gutten din og kroppspråk så hadde jeg også en sånn gutt. Snakka nesten ikke før han var 3 år, men kroppspråket var og er så tydelig for oss rundt han at ord trengte han ikke. Min gode bror som jobber på ppt bad oss være vanskelige, og kreve litt mer av gutten. Ikke forstå alt så raskt, og la han måtte bruke ord. I retrospekt ser jeg at han har helt rett, og kanskje bhg. også?

Med sykdom har en jo klare regler som jeg håper er felles for alle i deres bhg. også. Utrolig kjipt når noen "kritiserer" barnet ditt.

Skrevet

Du har helt sikkert helt rett, men alltid kjipt når noen kritiserer barna våre sant.....

Skrevet

finnes mange måter og si akkurat det samme på.

vis du syns barnehagen krittisere dine barn syns jeg du skal ta ett møte me de så får dere snakka skikkelig ut om hva det er du og de menner om saker og slips. der kan du også si at du ikke syns noe om måten problemer blir tatt opp osv.

så slipper det å bli sånn ubehagleig stemmning..

Skrevet

Godt råd! Ta et møte med de og spør hva dere kan gjøre for å forbedre situasjonen og hjelpe jenta deres. Da vil samarbeidet bli mer konstruktivt og bhg. vil også fokusere på det positive med jenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...