Gå til innhold

Synd med dette influensa styret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest det er utrolig synd at det bare er barnets far som får komme på sykehuset å hilse på babyen. Måtte egentlig bare få sagt det :) Er 1. gangs fødende og hadde gledet meg sånn til at mamma skulle få komme å hilse på sitt 1 barnebarn og at min stedatter skulle få komme å hilse på lillesøster og nå må eg da se frem til en tid med bare meg, min mann og babyen :(

Sutre sutre sutre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det er trist jeg og men det er jo for og beskytte de små. jeg har termin om 3 dager jeg og jeg må vel kanskje føde helt alene for sambo har fått vanlig influensa, han har fått tamiflu, for og kanskje klare og rekke og bli med på fødslen for da er han ikke smitte bærer lenger, så jeg får håpe at snuppa holder seg inne litt til, i går var jeg så lei meg og så deppa tanken på og føde alene var ganske trist. men men det hadde jo bare hvert vår flaks. måtte syte litt jeg og da hehe. men det blir nok en ensom tid på sykehuset, siden ikke storebror får komme og hilse på lillesøstern sin, men men alt for og holde de små friske

Skrevet

Prøv å se på det slik: Det er ikke enkelt for en nybakt mamma å se babyen blir ført til intensiven og lagt i respirator fordi den ble utsatt for unødvendig mye smitte på sykehuset, og ble syk av det.

Dette er i verste fall, men faktisk det de prøver å unngå med disse restriksjonene. Når man reduserer trafikken på avdelingen, reduserer man også smittemuligheter. Selv om det ikke blir helt som du hadde forstilt deg, kan du forsøke å tenke at dette gjør de for ditt barn og resten av de nyfødte på avdelingen. Ditt barns helse bør gå foran hensynet til noe annet, ikke sant?

Skrevet

Eg forstår jo at det er nødvendig og eg er glad for at sykehusen tar forhåndsregler, bare følte fr å sutre litt... Hadde sett for meg at det skulle bli annerledes :)

Skrevet

Trodde far og søsken hadde lov til å komme på besøk jeg. Har de skjerpet yttligere ???

Skrevet

far har lov, hvis han ikke er syk(eventuelt en annen som skal følge den gravide under fødsel) men søsken får IKKE komme. Noe jeg synes er logisk siden det er søsken som oftest er mest utsatt for smitte pga bhg. og skole!!

Jeg har selv ei på 2 år som ikke får besøke lillebrøster på sykehuset, men så har jeg ikke tenkt å være der noe særlig mer enn 1 natt:P

Skrevet

Full forståelse for at det er nettopp søsken som er de farligste smittebærerene. Men da min venninde fikk baby i august så var storebror på besøk. Det var derfor jeg lurte på om de hadde skjerpet retningslinjene

Skrevet

det var i nyhetene i går at dei fleste sykehus kun tillater barnets far adgang til barsel og fødeavdelingen.

Skrevet

Ja leste akkurat i et innlegg på 3 tri at reglene var skjerpet til bare far fra 28 sep

Skrevet

På Sykehuset Buskerud tillater de fortsatt at søsken er med. Sjekket i sta. Håper det ikke endrer seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...