Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Skal på lang flytur snart med en 1 1/2 åring, det er ikke seng der, så vurderer og høre med legen om man kan få noe beroligende evt sovemiddel til den lille, er det noen som vet hva man pleier å gi, eller erfaring med lang flytur med en så liten en, det er jo ingen ro i babyen, men vil ikke gjøre noe som er skadelig heller...
The Bad Gal Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Enten ville jeg bare takla at ikke barnet kan roe seg og prøvd å gjøre det beste ut av det, eller så ville jeg droppa flyturen. Hvor lang tur er det snakk om?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Tror neppe du får sovemedisin til en ettåring fordi dere skal på flytur.. Høres helt borti vegga ut for meg ihvertfall, da skal den flyturen være livsviktig eller ettåringen av medisinske årsaker avhenging av nok hvile.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Hva er en "lang flytur" ?? Mange flyselskaper har små senger som er foldet opp langs veggen man kan bruke. Synes du gjør lurt i å snakke med legen din. DU kjenner ungen din, og vet best om han har "makk i rompa" el.l. Så det er ikke sikkert at beroligende er dumt. Kjenner ei som har 2 unger jeg ikke hadde reist med om jeg hadde fått kraftig betalt engang. De flyr mye mellom Norge og Australia, hun brukte sovemedisin til dem, gitt av fastlegen. Alle mine barn har sittet som prester uansett hvor vi har reist, så jeg har aldri behøvd å tenke på slikt. Mamma (du) vet best !! ) GOD TUR !!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Takk for svar, regnte med at det var delte meninger.. Det er en ganske viktig tur, bryllup og alle barnevaktene er med. Flyturen tar 14-15 timer, fikk beskjed om at de ikke har nedfellbare senger på denne flighten. Regner med fastlegen min er positiv til dette, tenkte bare å ha noe konkret å spør etter.. Jeg vet bare at jeg kan ikke sitte i ett fly hvor det er 2-300 sinte med passasjerer, vil ikke føle at man plager andre, de er jo på ferie de og.. Ikke så lett å aktivisere en så liten en på fanget over så lang tid... HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Betryggende å høre at "barnets beste" betyr neddoping.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 For meg ville ikke et bryllup vært grunn nok til å dope ned ungen min.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Tror ikke barnet har det noe bedre av og være innesperret i ett flysete og hyle i 14-15 timer.. Da må det jo være bedre og sove seg gjennom det.. Men det er min oppfatning HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Må da være måte på til usakligheter !! "Å dope" ungen... HALLO !! Det kan man begynne å rope om når det blir gjort f.eks. hver helg for at "mor vil ha fred". Ja, det finnes faktisk "syke" mennesker som gjør slikt.. Men dette er jo noe helt annet. HI; ikke bruk tid på å lese desse "opplyste" innleggene... Sjekk med legen din. Om du får med deg beroligende for begge veier, så har du. Det er jo ikke sikkert du trenger bruke det en gang, men du har iallefall backup. Det ER faktisk bedre for en unge å bli lagt i søvn, en å hyle i timesvis og kanskje få helt aversjon for reising. Det er til ungens beste. Og det skader ikke å tenke på de andre passasjerene heller. Det er utrolig stressende både for dem, og familien å sitte "innesperret" med en som hyler. Og for å være litt usaklig (kan det jeg også); håper dere står like steilt på anti-dop synspunktet deres når ungen deres skal bore i en tann el.l. For det varer nemlig bare i 3 minutter, og det er da bedre at ungen takler det, enn at den får sprøyta kroppen full av gift..
Gjest Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Det finnes lette innsovningsmedikamenter som kan brukes på barn. Det er ikke farlig. Vi har imidlertid dårlig erfaring fra en tilsvarende flytur med en 1,5 åring. Han ble nemlig veeeldig sur, så vi kuttet medisinene på tilbaketuren og da sov han faktisk mye bedre.
The Bad Gal Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Å bore i en tann med hull er en nødvendighet, det vil jeg ikke si en 15 timers lang flyreise med et lite barn er.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Det var igrunnen ikke det jeg spurte om heller.. Man avbestiller ikke sitt eget bryllup som har vært bestilt fra før ungen ble lagd ... Men prøve og gjøre det beste ut av det, og det var DET jeg ønsket tips for..
callmebecka Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Fasinerende hvordan noen spårsmål her gjør en til fritt vilt.... Jeg reiste på tilsvarende flytur da jenta vår var 14 måneder. Diskuterte dette, samt jetlag med fastlegen før avreise, og fikk med Vellergan til henne. Liten dose, men riktig effekt. Hun hadde det bra og var uthvilt til vi kom frem. Samme prosedyre på hjemveien. Alle medisiner har bieffekter, men man må som forelder gjøre en totalvurdering, vår var at dette var det beste for henne, uten tvil! Var jeg deg ville jeg ha forsøkt gi barnet en dose her hjemme først, så vet dere hvordan han/hun reagerer på det. Det er ikke nødvendigvis enkelt å få de til å ta medisinen... God tur!
The Bad Gal Skrevet 29. september 2009 #14 Skrevet 29. september 2009 Så du bestilte bryllupet nesten 2,5 år i forveien? Da har du hatt ganske lang tid å gjøre endringer i planene på, men greit, det er ikke min sak.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #15 Skrevet 29. september 2009 Finnes noe allergi medisiner (som ikke er farlig for barn) som de blir søvnige av de første gangene de bruker det. Venninnen min fikk det til sitt barn når h*n var rundt ett år,fordi han ikke ville sove,og hun har ett barn til som er veldig sykt,så da fikk hun det av legen...
callmebecka Skrevet 29. september 2009 #16 Skrevet 29. september 2009 Vallergan er det, og det er allergimedisin.
bambi på isen Skrevet 29. september 2009 #17 Skrevet 29. september 2009 Nå skal ikke jeg blande meg oppi hva som er rett og galt, men vil bar si at jeg fikk phenamin til midterste når han hadde vannkopper for at han skulle få sove. Legen sa at de fleste sovner av det, men noen blir hyper, så du kan jo gjette 2 gange hva min ble, han sovna ihvertfall ikke!! Så hvis du skal ha noe med deg som ungen skal sove av, så sjekk at de ikke kan bli hyper av det, for det er ihvertfall ikke noe kjekt på flyet!! Lykke til med bryllup og flytur :-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #18 Skrevet 29. september 2009 Ville personlig endret planene og lagt opp til et barnevennlig bryllup det øyeblikk jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #19 Skrevet 29. september 2009 Takk igjen for fine svar, gidder ikke forsvare det så veldig egentlig, vet bare at det nok er det riktige, da den lille sover veldig vart og er utrolig utholden som våken, tror det er en mye bedre start på turen for alle! Så da skal jeg høre med legen min hva han mener i tillegg! Mener jo ikke at man skal dope ungene ned i tider og utider..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #20 Skrevet 29. september 2009 Da gutten min var 2 aar tok vi han med paa lang tur for aa besoeke besteforeldrene hans, det var en kjempelang tur som tok over 20 timer tilsammen. vi hadde et par bytter av fly. At du tenker paa aa gi en ett aaring beroligende er jo helt sykt! Syns det aa hoeres rart ut at de ikke har senger som kan henges paa veggen slik at barnet kan sove i, det har de som regel naar det er snakk om saa lange flyturer. Uansett saa var min erfaring positiv, gutten sov seg gjennom nesten hele turen, bortsett fra litt sutring innimellom, men det maa jo taales
eggstokk Skrevet 29. september 2009 #21 Skrevet 29. september 2009 Kjære HI, det er jammen ikke bare bare å spør om ting her inne. Det forundrer meg nesten at ikke noen har truet med ¨å sprore opp IP adressen din, og sende barnevernet etter deg......For en gjeng kjerringer sier nå bare jeg..... Men, det JEG ville si er at du kan spør legen din etter Vallergan som nevnt. Dette er en allergimedisin, som har som bivirkning at man blir trøtt. Selv så var jeg innlagt på sykehus nettopp, og kunne ikke få noe smertestillende utenom Paracet, og når det ble skikkelig ille så rotet jeg frem allergimedisinen min (Zyrtec) og tok TO HELE tabeletter og sov som et uskyldig barn etterpå. Ja, tenk det, jeg dopet meg selv ned. Ikke vær redd for å gi ungen Vallergan på flyturen.Det er helt ufarlig. Og lykke til med bryllup og reise.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #22 Skrevet 29. september 2009 Helt enig, jeg hadde også endret planene slik at bryllupet hadde blitt tilpasset vår situasjon som ansvarlige foreldre med et lite barn. Men tut og kjør! Vi er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #23 Skrevet 29. september 2009 Du sier jo selv at det er lang tur pga deres bryllup og hvor alle barnevaktene er med. Da må det vel være mulighet til at disse barnevaktene kan hjelpe dere med å sysselsette den lille enn å gi ungen noe å sove på? Det at det er 200-300 andre sinte passasjere ombord i flyet som du ikke vil skal få sin flytur ødelagt er bare bullshit. Ungen din ødelegger ikke flyturen til disse passasjerene om h*n har noen raserianfall innimellom, gråter, ler eller leker. Det du vil er vel heller at du skal kunne få slappe av enn ungenes beste virker det som.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #24 Skrevet 29. september 2009 Jeg har reist mye med mine barn. Fra de har vært ca 6 måneder har vi vært på lange reiser sammen og jeg har ofte reist med dem alene. Hvis du ikke mestrer å ta med barnet ditt på reise uten å gi det beroligende medikamenter mener jeg det er bekymringsfylt. Bli hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå