Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Er vi virkelig "der" at vi skal dra ei ung-jente ned i søla og pepre henne med alskens usaklige og stygge påstander? Kjenner dere denne jenta, hennes foreldre eller hvordan situasjonen i det hele tatt har vært "in real life"? Nei, dere gjør ikke det, ikke jeg heller for den saks skyld.. Men jeg velger alikevel å holde meg unna regelrett sjikane av ei ung jente som tross alt prøver å ligge godt i den senga hun selv har redd. Jeg er gammel nok til å vite at å få barn når man selv er ett barn ikke er spesielt ideelt, ikke er det smart heller. Men nå har det seg sånn at dette barnet har fått barn og hun prøver sitt beste å være en god mor for barnet sitt. Er det mulig å se det bakenfor all dritt-kastinga? Jeg har sett barn få barn flere ganger, jeg har sett ung-jenter vokse med ansvaret og bli gode, trygge mødre, jeg har sett dem lære av situasjonen slik at de ikke får neste barn før de er langt over 20, og i mellomtiden har de skaffet seg utdannelse, leilighet og annet hun trenger for å gi barnet sitt det det trenger.... Jeg har sett ung-jenter som alldeles ikke har taklet det å få barn, jeg har sett alt gå til helvete, ungen plassert vekk fra moren osv... Jeg har sett hvordan situasjoner har vært, jeg har sett mødre som vil "ta over" barnebarnet for å lette sin datters byrde, jeg har sett døtre bli kastet ut hjemmefra med barn i magen, jeg har sett døtre nekte sin mor å ta over barnebarnet fordi de ønsker å være en god mor for sitt eget barn og jeg har sett døtre som med glede "gir" barnet sitt til sin mor slik at de selv kan ta opp livet der de slapp... Og jeg har sett barnevernet ta over omsorgen, og jeg har sett mødre "Gi" seg selv til barnevernet for å bo på mødrehjem og lære seg å bli en ansvarsbevist mor. Verden er ikke bare svart / hvit, så la nå denne jenta ta ansvar for sine egne valg. hva hun velger å gjøre eller ikke gjøre ang far til ungen er da for søren hennes privatsak! Det finnes nok av unger hvor det står "far ukjent" på fødselsattesten, og slike valg er ofte tatt av voksne mødre som da møtes med "respekt" for at de har tatt det valget og velger å stå alene med barnet, og "respekt" for at de velger å la far slippe å være far til barn han ikke ønsket f.eks... Dette har jeg og sett flere ganger. At Amanda er ung gir ikke dere galninger her inne rett til å kaste dere over henne som en flokk ulver! Dere som er voksne og "erfarne" burde vite hva det faktisk er hun har tatt på seg og rett og slett la være å legge sten til byrden. At Amanda sin situasjon har elementer som burde vært tatt tak i er en ting, men det er det Amanda, hennes foreldre og barnevernet som evnt må ta tak i dette, ikke selvgode "voksne" mødre, på ett nettsted, som gir seg selv rett til å dømme. La nå denne jenta få være i fred, hun er tross alt bare ett barn!!! Oppførselen til enkelte på dette nettstedet gir gjenskinn i hva deres døtre kommer til å møte om "uløkka" er ute, og jeg synes synd på de døtre som måtte møte sine dømmende, selvgode mødre i en situasjon hvor mødrene skulle vært den trygge havnen hvor hjelp og støtte skulle ha kommet fra. Jeg ber til gud at ingen av mine døtre blir med barn før de er voksne, men skulle det bli sånn at en av mine døtre blir gravid ung, ja så skal hun være trygg på at til mamma kan hun komme, og mamma stiller opp med råd, støtte, trygghet.. Slik en mor skal! En mors oppgave er å være tilstede med trygghet, kjærlighet, råd og støtte for sine barn, på dette nettstedet er vi alle mødre, men jeg ser med skrekk og gru på enkelte mødre her inne....Stakkars døtre. At politiet burde vært koblet inn for å lære disse to voksne mannfolka ei lekse for å ha sex med ett barn er helt klart, desverre ser jeg i de situasjonene jeg har sett barn få barn så har 80 prosent av "barnefedrene" vært menn over 20... Og disse mennene burde vært straffet hardt! Men jeg ønsker nå uansett Amanda lykke til, håper det går bra med deg og vesla di. Håper du har foreldre som hjelper og støtter deg, og at du møter kjærlighet og trygghet fra familien din.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 klapper for deg,dette var et kjempebra skrevet innlegg!!Kanskje noen kan lære nå??Supert:D
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Visste disse guttene (mennene) at hun var så ung? Hvis svaret er nei, synes jeg ikke de skal straffes for noe som helst. Skal man stole på en kvinne som sier hun er gammel nok og oppfører seg deretter, eller skal man forlange legitimasjon av seksualpartnere?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Har heller ikke så mye til overs for angrepene på Amanda, men vil også fraråde henne å lese eller kommentere på dette forum. Ville heller ikke blogget om jeg var henne, fordi en utleverer så masse om seg og sine, og reaksjoner fra omverdnen kan være så som så og vanskelig å takle for et ung alenemamma. Bruk nettevett - det gjelder visst oss alle!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Signerer hovedinlegget. flott skrevet HI.. Tenk at voksne folk rett og slett mobber en 15 åring! forkastelig!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Hvis du har sett et bilde av Amanda, så forstår du at hun er ung.. Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne det! Så jo, mannfolka burde piskes offentlig for å ha seg med en så ung jente!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Signing! Det er faen meg mange psychodamer her inne! Finn dere noe bedre å gjøre med livet deres a...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Sminke kan gjøre mye med utseendet, og en mann som treffer noen på et utested på byen, må da vel kunne anta at vedkommende er myndig?
Cat.68 Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Stående applaus fra meg til deg HI. Signerer hvert ord!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå