Gå til innhold

Risiko for svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en ekstra UL i går for å sjekke blodgjennomstrømning i morkaken. Alt så heldigvis bra ut foreløpig, men noe i gjennomstrømningsmønsteret kunne tyde på at jeg var i risikosonen for svangerskapsforgiftning. Legen presiserte at jeg ikke hadde sv.skapsforgiftning enda, men at det var lurt å følge ekstra med. Har hverken høyt blodtrykk eller proteiner i urinen enda.

Noen andre som har opplevd dette? Fikk dere sv.skapsforgiftning da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sleit med høyt blodtrykk i fra uke 18 ,eller var det 19, sist svangerskap. Til tross for svært mange "typiske" symptomer foretok de ikke en kontroll ul før jeg var i uke 33. Da var blodgjennomstrømningen dårlig. Såpass dårlig at jeg hadde 17% avvik på fosteret i magen. Vet ikke om det er mye,men det er nå i allefall litt. Hvor langt er du på vei og er du førstegangsfødende? Det er iaf veldig mange førstegangsfødende som kan få en lettere grad av svangerskapsforgiftning uten at det medfører noen spesiell risiko for verken mor eller barn.

Uansett,så er det jo bra at legen tar dette såpass alvorlig og at du får tettere oppfølging :) Tror nok ikke du behøver å utvikle svangerskapsforgiftning. Hvordan dette utvikler seg er veldig individuelt, men synes det er fint å høre at du blir passet på i tilfelle det skulle skje.

Håper du er heldig og slipper unna. Lykke til :)

Skrevet

Jeg er 2.gangs i uke 24, men morkaken min sviktet mot slutten forrige gang uten at de helt fant ut hvorfor. Derfor får jeg ekstra oppfølging denne gangen.

Men er veldig glad for ekstra oppfølging ja. Klarte å gå til uke 37 sist, så jeg må kanskje være fornøyd hvis den lille får være inne like lenge denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...