Gå til innhold

2 uker siden fødsel,ennå kjempesliten.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar det lang tid før man "kommer" seg? Hadde en grei fødsel.

Er så "sliten" at det er tungt å stå i dusjen..Har ikke jern mangel el.l..

Har en gutt på 3 år fra før,men han er i bhg..

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byttet nick nå.. Jeg som la inn dette innlegget.. :)

Skrevet

jeg var kjempe sliten i 4 mnd... du har akkurat fått et barn, skru ned forventningene til deg selv - se litt gjennom fingrene med hus og hjem, sov når babyen sover og prøv å nyte dagene

Skrevet

Ok,takk for svar..

Forventer vell kanskje for mye av meg selv,ja..

Skrevet

Her varte det i 2 måneder før jeg ble såpass at en liten tur ut ikke førte til at jeg ikke klarte annet enn soffan resten av dagen.

Kan være jernmangel også! Blåbær og leverpostei på brødskiva er tingen da!

Skrevet

Hadde det slik lenge etter førstemann ble født...

Men med andremann var jeg i superform både før, under og etter fødsel..

Tror mye spiller inn,- men å være i god form, trene/trimme før fødsel, komme seg igang igjen etter fødsel har mye og si..Ikke fordi man skal trene seg tilbak til fasong og vekt,- men fordi økt aktivitet gjør at man fokusrer på helt andre ting (vær, klær, hvor man skal gå, naturen, planlegging av tur i forhold til barnets sovevaner, man kan høre på bra musikk eller radio psv osv)..Dette er de direkte og konkrete tingene som gjør at man ikke tenker på hvor sliten man føler seg,- når man sitter og "Kjenner" pådenne følelsen blir det bare verre..

Samtidig så gir aktivitet/mosjon i seg selv bedre humør og energi. Tror det er viktig å sette ned forventinger til kos og rent og ryddig hus,- og harmonisk familie på 4. VÆr litt egoistisk og ta deg tid til en trilletur,- selv om huset renner over av skitt:o) Ta deg tid til en dusj,- ungen ligger like bra på badegulvet som på stuegulvet.

Prøv å ikke kjenn og tenk så mye på tungheten og trettheten..Det er regel nummer en...Aktivitet er regel nummer to. Tenke sunn mat som nummer tre..Ikke for formene sin del,- men fordi sunn mat GIR økt overskudd og energi...

Lykke til...Det VIL gå over, men gi deg også tid til være sliten. Det er OGSÅ lov :o)

Skrevet

tror det varierer veldig hvor fort en kommer seg- men som de sier her- prøv å ta det med ro å skru ned forventningene til deg selv! om huset står på hodet så spiller det liten rolle akkurat nå. er jo en kjempeomveltning å få et nytt barn- ... synes det er så dumt at så mange både forventer mye av seg selv og at omgivelsene forventer mye av den som har født... alle er jo forskjellig- og hormoner og søvnmangel, og ikke minst blod og jernmangel spiller jo en stor rolle på overskuddet!!

så det går sikkert mye bedre etterhvert,men ellers ville jeg tatt meg en tur til legen og fått sjekket jernlagrene. jeg begynte på jerntabelletter 6 uker etter fødsel, og det hjalp veldig !

Lykke til videre- og kos deg så godt du kan!!!

Skrevet

Jeg var dårlig hele svangerskapet,så det kan nok ha noe å si..

Ellers så er ikke matlysten det heeelt store ennå,føler magen er innhulet til enhver tid og jeg har ingenting å gå på..

Skulle virkelig ønske jeg hadde lagt mer på meg under graviditetten,for nå er man så tynn at man ser syk ut.. :( Ikke noe gøy!

Skal prøve å bli flinkere til å gå ut å gå en tur hverdag ja.. Akkurat det har jeg ikke vært flink til,også har jeg stresset m å ha det ryddig..

Men føler vel mest at energien ikke er der pga jeg alltid føler meg sulten/tom for mat,selv om jeg har spist..

Skrevet

første fødsel tok det 6 måneder å komme meg. Denne gangen var jeg pigg allerede 1 uke etter. Har hørt et sted at det ikke er unormalt å gå opptil et år før man får energien tilbake. Etter året skal man kontakte legen i tillfelle problemet ligger et annet sted.

2 uker er jo ingenting! Etter førstemann orket jeg nesten ikke å gå på do eller smøre meg en brødskive på et halv år :o). Be evt hjelp fra andre innemellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...