Gå til innhold

Kjære dere kontantstøttetilbedere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må dere gi dere..OS og halvdesemberskatt skal fjernes?? Gå på skolen, lær om samfunnets kompleksitet og økonomi..Lær dere hvordan landet Norge er bygd opp.. Hvordan det gir og tar fra oss alle sammen for at alle skal få det best mulig,- uansett utgangspunkt.....Lær hvordan ANDRE land fungerer mtp skatter, utdanning, legehjelp, barnevern, fattigdomspolitikk osv osv...

SÅ kan dere flytte til et hvilket som helst annet Europeisk land og bo og leve og jobbe og tjene penger der på dette landets premisser,- som en innfødt..Jeg skal love dere en tankevekker..Uten staten Norge i ryggen er det ikke bare, bare og leve som spanjol, tysker eller engeslkmann....BIllig er detn o k der nede,- men med en lønn som er vanlig i landet er det ikke så billig..Prøv å få lån, kjøp hus, ta utdanning..Prøv å LEV som de må gjøre der..PRØV;- SÅ kan dere klage over hvor dårlig vi har det her til lands..

SOm nordmann har man faktisk det privilegiet at man er velkomne nesten hvor enn det skulle være, så om det er så jævla dårlig og bo her kan dere flytte hvor som helst, jeg vil ikke ha snyltete, klagende sutrende kjerringer og kailler her i landet,- som aldri blir fornøyd og som klager på ALT; men ikke leer en finger for å forbedre sin egen situasjon..Bare sitter på ræva og krever!!!...

Kontantstøtten som den er/var fungerer ikke...Pengen kommer godt med hos oss også, de kroenen som kommer,- men vi er ikke avhengig av de,- og jeg SKJØNNER at dagens KS må bort,- for så å bruke tid og ressurser på å finne en måte som fungere slik den var ment og skulle fungere.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KS fungerer vel akkurat sånn som det var ment, men de sosialistiske partiene har jo alltid vært mot denne ordningen.

Men jeg tror det viktigste er at man får en støtte fra 1-2 år, da er det ikke full barnehagedekning, og man kan velge fritt dersom barnet ikke er modent for bhg. Min unge var nemlig langt fra modent til å begynne i bhg som ettåring. Og pga ks kunne jeg være hjemme med henne ett år ekstra.

Dvs jeg jobba litt kveldstid i tillegg...

Skrevet

Ta deg sammen HI.

Det er ikke nødvendig for alle som har en annen oppfatning enn deg at de flytter til et annet land etc.

Og KS var IKKE ment å fungere slik motstanderne stadig påstår. (Å få mor til å gå hjemme). Så det er ingen grunn til å avskaffe dagens ordning for så å bruke tid og ressurser på å fine en måte som fungere slik.

Du skriver: Pengene kommer godt med hos oss også, men vi er ikke avhengige av de. Nei vel, det er jo bra. Mener du at man skal avskaffe alle økonomiske ordninger som folk ikke er avhengige av? F.eks. barnetrygd, skatteklasse 2, lønn under første uken med fravær o.s.v.

Og er du FOR at man heller skal ha ordninger som folk er avhengigie av som OS til hjemmeværende med barn over ett år?

Skrevet

"Sitte på ræva" ?? Man sitter da ikke mye på ræva når man går hjemme med en etåring! Ta deg sammen. Og de som får KS snylter da ikke på staten!!

Skrevet

Jeg oppfatter ikke HI som at hun kaller folk late som får KS, men at folk er late i den forstand at de kun er opptatt av rettigheter og sine egne behov, i stedet for å akseptere at man ikke kan få alt man ønsker seg her i livet.

Det er riktig som HI påpeker: KS har hatt en del uheldige ringvirkninger, samt at den har fungert slik KrF ville den skulle fungere (ved å få flere kvinner hjem), men det er ikke noe en rød-grønn regjering kan stå for.

Verden går ikke under om dere mister KS, gjør den det, så har dere sannsynligvis krav på sosialhjelp. Så da må dere faktisk akseptere at den blir borte. Og at det heller satses på andre barne- og familiepoltiske virkelmidler som kanskje vil gavne barna deres i langt større grad på lang sikt.

1-åringer blir ikke modne for bhg dersom mor og far på forhånd har bestmt seg for å være hjemme lenge, og dersom mor og far på forhånd har bestmt seg for at bhg for 1-åringer er fy-fy.

Skrevet

Det finnes faktisk en del der ute som får barn pga barnetrygd og KS gir ekstrainntekt og bedrer økonomien.....

Believe it or not. Ordningen som tar over for KS må gjøres om slik at den "Låses" for slike personer. Å få BEDRE råd skal ikke være årsak til at man får barn,- det blir helt feil. Men desverre så fungere KS slik. Og mange som BURDE ha barn i barnehage,- for barnas del,- de velger og la være pga kontantstøtte..Hva om slike grupper.. (de av sosialklienter og uføre som ikke er i stand til å gi barnet nok og riktig stimuli f.eks, og innvandrere som hemmer barnas integrering ved å ha de hjemme osv osv) ...FIKK barenhage plass,- i stedet for at vi andre "Normalt oppegående" får penger for å ha ENDA flere valg i forhold til hvordan vi ønsker og gi barna våre en best mulig oppvekst..KS øker faktisk skille mellom barn fra svakerestilte gruppper og fra ressurssterke familier,- forde den oppmuntrer disse kvinnene til å holde barna vekk fra andre barn, de hindrer språkutvikling, utvikling av sosiale egenskaper og mange barn blir gående hjemme og ulike handicap, mishandling eller andre spesialbehov blir ikke oppdaget fordi ungene ikke blir sendt i barnehage...

Dagend KS gjør at disse gruppene kan ødelegge enda mer for barna sine sin fremtid,- og man kan vanskelig finne penger nok til ordninger som gjør det MER attraktiskv og lønnsomt for disse gruppene og sende barn i barnehagen istedet for å ha de hjemme....SÆrlig så lenge man i tilleg skal "Øse ut" penger til de som i utgangspunktet ikke trenger det..OG det er vi i denne gruppen som skriker høyest opp om kontatnstøtten. Det er ressurssterke menn og kvinner som roper at KS må vi beholde, vi må få belønning for å gå hjemme med barna våre,- slik våre mødre gjorde. Også glemmer vi alle barna som BURDE gå i barnehage,- for det er ikke å putte under en stol at det er mange av de....På grunn av inkompetente foreldre, uvitende foreldre eller foreldre med en eller annen avhengighet eller fysisk/psykisk diagnose som gjør det vanskelig og gi barnet god nok stimulig i oppvekstne...Det er DENNE gruppen som bør få ressurser som i dag brukes på KS;- det er barnehjemsbarn og fosterbarn som burde få av denne potten..Ikke vi som har et et normalt "gjennomsnittsliv"....

Men om du kan sitte og ta imot penger for å kose med barnet ditt,- med god samvittighet,- vel vitende om at de tusenlapper du mottar i måneden kunne vært brukt på barn som ikke har det så godt,- her til lands...Ja vær så god..Jeg greier å gi barnet mitt nok av alt, uten KS;- om pengene ikke strekker til, så har jeg masse å gi de,- av MEG , uansett.....Det er ikke alle barn som ahr det sånn hjemme..DET er hva den sosialistiske tankegangen går ut på..

De borgelige vil ha kvinnene hjemme på kjøkkenet, tilbake til "gode , gamle dager";- hvor Anna Anka får sine impulser og inspirasjon fra..... For det ER kvinner som blir hjemme lenger fra jobb og mottar KS;- det GJØR at kvinner blir mindre attraktive på jobbmarkede, det GJØR at vi ligger på dårligere lønninger for samme jobb,- fordi vi mister ansiennitet og erfaring med å gå hjemme på åresvis med barn....

GI KS-penger til de som TRENGER det.....

Skrevet

alt som gir mødre og barn et bedre liv er jeg FOR!

derimot kan man kutte ut støtte til narkomane! min eks er narkoman, han gikk hjemme og fikk kjempemassemye penger i måneden av nav, fordi at sålenge han brukte amfetamin så var han ikke skikket for arbeidslivet :)

rusa seg før han gikk til ruspsykologen, så det ikke skulle være no tvil om at han var narkoman :)

pengene blir brukt på drittfolk, familier og det som er viktig blir taperne i samfunnet, og sånn er det!

Skrevet

Anonym 09:03: da regner jeg med at du er i mot k-støtte? For som du ser at HI argumenterer for: K-støtten gir IKKE barn et bedre liv.

Barnet ditt tar ike skade av å iokke få k-støtte. Men andre barn kan faktisk ta skade av det. Da er det litt egoistisk å være for bare foprdi det er praktisk for deg.

Skrevet

Etter fylte tre år skal jeg være enig i at unger kan trenge barnehage, særlig hvis de går hjemme alene med mor/far, men før den tid ser jeg ingen problemer med at ungen kan få lov til å være hjemme med foreldre som har tid til å være foreldre!

Joda, de i barnehagen har pedagogisk kompetanse, men søren heller, jeg som mor har da noen år på høgskole og universitet selv, og vil gjerne lære barna mine mye selv. Vi har heldigvis økonomi til at jeg kan være hjemme til tvillingene er tre år, uten kontantstøtte, og siden jeg jobber hjemmefra, så har jeg faktisk ikke vanlig permisjon engang, og jeg bidrar til staten i form av skatt hele tiden.

Jeg opplever at mange tror alle lever A4 liv, og har vanskelig å se ting fra sin "motstanders" side. De som er i mot kontantstøtten får bare la være å søke om å få den om de ikke får barnehageplass før poden er halvannet år, og så får de som trenger kontantstøtten beholde den.

Det er ikke så mange år siden(historisk sett) arbeidsledighetstrygd(1937/38) og andre sosiale stønader kom, sånn som barnetrygden(1946). Folk overlevde sikkert uten, men det begrenset valgmuligheter, sånne som vi har ang jobb kunne de bare drømme om hvis de mistet jobben på den tiden. Kontantstøtten gir valgmuligheter for folk som ellers ikke hadde hatt råd, selv om 3300,- ikke er allverden for mange av oss, er det veldig mye penger for noen.

Skrevet

Folk kan leve som de vil, men Staten skal ikke stimulere frem hjemmeværende mødre. Det er ikke et mål i et moderne samfunn å ha flest mulig hjemmeværende mødre, da det ikke finnes bevis på at dette er spesielt positiv for noen (det er ikke bevist at barn får det noe bedre, men det er bevist at mange hjmmeværende mødre gir mange negative konsekvenser i.f.t. likestilling, integrering, samt at barn utvikler seg bedre i bhg osv.).

Det er ikke skadelig at noen velger å være hjemmeværende, men folk bør finansiere det selv, ettersom det heller ikke har noen beviselig positiv effekt.

Skrevet

Takker for den 0906..Bra sagt, med få ord :o)

HI

Skrevet

I de fleste tilfellene jeg vet om som mottar KS, så går de rett i lomma på en svart dagmamma, mens mor går på jobb som hun alltid har gjort. Det var neppe statens hensikt med KS - å stimulere til svart arbeid...

Skrevet

Det var meningen at KS godt kunne gå til lønn for HVIT dagmamma, mens mor går på jobb som hun alltid har gjort. Altså DELER av hvit dagmammas lønn. Hun må selvsagt få tjene mer enn 3000 pr barn før skatt.

At noen jobber svart, må man slå ned på ved andre midler. Ikke ved et kutt som rammer dem som jobber hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...