Gjest Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Snakket med en mannlig kollega i går, og spurte om de vet hvilket kjønn de venter (første barnet). Han sier "Det blir visst sølv" - med en helt alvorlig mine... Har forsåvidt hørt uttrykket før, men trodde det var mer som en spøk. Hadde han var en umoden 20-åring som ville tøffe seg, så ok, men han er jo 30 år... Syns det var litt trist at en mann omtaler sitt eget barn på den måten...
Musemor med tre søte små Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Uff da. Kan ikke omtale sitt eget barn på den måten. Får håpe det hjelper når barnet er ut og farsfølelsen kommer for alvor.
kitty08 Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Det har min mann alltid gjort. Er jo bare på spøk da;-) Vi fikk uansett jente og nå er jente helt GULL!
Mammaen til Isak Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Jeg nekter å tro at en mann i dag er seriøs når han sier noe sånn, om sitt kommende barn! Nekter )
Gemini77 Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Kjenner veldig mange menn som mener at førstemann må være en gutt. DA blir det gullmedalje.. Neste barn kan godt være en jente, for da spiller det ingen rolle lenger. Mange menn ønsker virkelig en gutt kan det se ut som. Slik som mange kvinner ønsker jenter! Men uhyre trist at man omtaler et barn som allerede er unnfanget på den måten der!!!
Dronningen! Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 For enkelte menn i ung alder er nok dette utsagnen seriøst sagt men jeg tror ikke alle mener det... Mannen min fikk 1. premien mente han (og det var sikkert ikke bokstavelig ment)
Tøysetipp Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Det hadde jeg aldri hørt før, men man kan da seriøst ikke mene noe slikt. Med mindre man tar det å få barn som en selvfølge. I hvert fall så tier man om det, eller fremstiller seg selv som en umoden guttunge, som i dette tilfellet.
Gjest Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Ja, jeg tror vel egentlig ikke det heller - innerst inne - men han ga ikke inntrykk av å spøke, og han er ellers en spøkende fyr ;-)
Brugda Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Gjett om jeg er glad for å ha en samboer som er spinnvill over å vente jente nr 2 ;o) Tydeligvis veldig uvanlig for en mann å ikke ønske seg gutt..?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Jeg har hørt om flere menn som omtaler jenter som "sølv", men ser ikke at det skiller seg så voldsomt fra damene som mener at kvinner som ikke får jenter, føler seg mindre hele og mangler noe i livet sitt. Støtt og stadig innlegg på anonym ang dette, og det er vel like ille at en kvinne omtaler guter som "sølv", ikke sant? Med vennlig hilsen Mamma til to gutter, foreløpig, som har fått den kommentaren slengt i trynet ved flere anledninger!
Tante Blås Squaw Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Mange rare måter å ordlegge seg på... På spørsmål om han hadde bare gutter, svarte en Å-kjendis her i byen "Ja, jeg lager ikke varer med sprekk i, hæhæhæ!" *gremmes*
Panterjenta85 Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 å fy fader.... Den syns jeg var drøyere enn sølv-utsagnet gitt!!! Kan forstå tanken bak utsagnet, men å si det høyt er helt forkastelig!! Vi ønsket oss begge jente her i gården, så ikke alle gutter som vil ha gutt på død og liv..
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Hm, teit kommentar... Mannen her er strålende fornøyd med sine to jenter og ville ikke byttet dem ut for noenting, men jeg er sikker på han hadde følt det på akkurat samme måten om det var to gutter - eller en av hver. Det er jo barna man blir glad i, og ikke kjønnet vel? Før i tiden ble jo menn omtalt som "barnløse" om man bare hadde jenter. Ganske tragisk egentlig...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. september 2009 #14 Skrevet 29. september 2009 Nei, herlighet det har jeg aldri hørt:) Har to gulljenter jeg;)
erteposen + 4 Skrevet 29. september 2009 #15 Skrevet 29. september 2009 Det har jeg aldri hørt før!!! Merkelig mann!! De fleste kompisene mine elsker å få jentebabyer først. Pappas lille jente, og ikke minst at det er liiiiiitt mindre ansvar siden mor er rollemodell nr 1. De trenger ikke å spille fotball med det første (sitat nabomann:).
Gjest Skrevet 29. september 2009 #16 Skrevet 29. september 2009 For meg er det helt uforståelig at noen ser på det ene eller andre kjønnet som mindre bra å få. For meg som slet med å gå ut svangerskapet mange ganger kan jeg med hånden på hertet si at kjønn var totalt irrelevant. Jeg håpet babyen ble der inne til den var sterk nok til å komme ut, og barnet var friskt og levedyktig. Om det var gutt eller jente hadde ingen betydning.
Mom2Two Skrevet 29. september 2009 #17 Skrevet 29. september 2009 Har faktisk aldri hørt det uttrykket en gang, jeg. Men kanskje er gutt gull for mannen og jente gull for kvinner da?
cherry coke Skrevet 29. september 2009 #18 Skrevet 29. september 2009 Har aldri hørt det uttrykket før! Merkelig. Har han barn fra før? Om han ikke har det , tror jeg han får seg en overraskelse når barnet først har kommet til verden;-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. september 2009 #19 Skrevet 29. september 2009 Har aldri hørt det uttrykket før jeg. Her har heldigvis ingen av oss vært så veldig opptatt av kjønn på barna våre - vi har 3 hærlige barn og alle tre er gutter. Har et vennepar med 2 jenter og der ønsker de seg baby med pung =P Men det er jo selvsagt sagt med glimt i øyet!
Tøysetipp Skrevet 29. september 2009 #20 Skrevet 29. september 2009 Noe annet er jo å ønske seg det. Ønsket meg veldig ei jente jeg og ønsker meg ei jente til. Ser ikke på det som noen rangering, da. Da var det ment at det var den og de som skulle til meg, og det er jeg utrolig glad for. Hadde jeg hatt gutt i magen var det jo barnet mitt, og det hadde vært gull uansett for meg:-)
ormeynglet Skrevet 29. september 2009 #21 Skrevet 29. september 2009 Jeg har iallefall fått 3 gull, og de er jenter alle sammen! Og snart kommer gull nr. 4, også jente! Mannen min er heldigvis storstolt over å få 4 jenter, og hvis han ikke skjuler det veldig godt så tror jeg ikke han tenker over at han ikke får gutt. Mye rart som henger igjen fra før i tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå