Gå til innhold

adoptere før eget barn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg og mannen har veldig lyst å få barn , tingen er , jeg er selv adoptert og jeg synes adopsjon er fantastisk. vi bor i marokko for tiden , da han er marokkansk. å har opptil flere ganger fått nyfødte babyer på døren i følge med fortvilt mor, som vil gi oss babyen sin. dette er veldig vanlig her. pga ulovlig å få barn utenfor ekteskap osv. å det er ikke noe problemer med staten her for å ta til seg et slikt barn. er fullt ut lovlig og godtatt. det skjærer i hjertet mitt hver gang jeg må si nei , fordi mannen min sier han helst vil ha sin egen baby før han evt adopterer. men at han kommer selvsagt til å elske begge to alikvel uansett.

jeg på min side tenker at det har lite å si hvem som kommer først. å siden det erså mange babyer som trenger en mamma og pappa nå, hvorfor ikke ta til oss en å redde et liv allerede nå?

noen tanker ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres merkelig ut at Marocco tar så lett på adopsjon at det bare er å få et barn "levert" på døra. Og er dere norske statsborger, må dere uansett gjennom den norske papirmølla for å få personnr, pass osv. til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig er det kansje ikke om man tenker litt etter det. det er jo et muslimsk land. å de lever etter islam. som sier mye om å hjelpe å ta vare på andre mennesker. å babyer er jo mennesker. er de ikke ? å alle vet jo det at det er ikke alltid så lett å stå imot presset ved å ha sex med noen, så at det blir nok av babyer er vel heller ikke så rart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har forstått er det ikke lov å adoptere bort barn i muslimske land, så det kan godt være at de barna i Marokko ikke er adoptert på lovlig vis. Kan hende at de "bare vokser opp" hos en annen familie uten at det er gjort formelt. Ikke vet jeg.

 

Hvis du skal adoptere et barn utenom organisasjon i Norge, må du ha bodd i barnets land i flere år og ha en spesiell tilknytning til landet. Det har jo dere siden din mann er fra Marokko. Detter må dere søke norske mynigheter om å adoptere et spesielt barn. Først når og hvis adopsjonen er godkjent i Norge, kan dere ta med barnet hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei,

 

dette skulle jeg gjerne vite mer om.

Er det så lett å få ta til seg et barn i Marokko? Er det fordi mannen din er marokkansk at mødrene kommer til dere? Ville de komme til et norsk par som bodde i Marokko også tror du? Ville de komme til en singel norsk kvinne? Bør man spre det at man ønsker seg barn på "jungeltelegrafen"? Om man ikke får adoptere barna juridisk, kan man være sikker på at man får ha dem mens de vokser opp, at ikke moren kommer og krever dem tilbake?

Er selv en kvinne på 45 som ikke har fått barn og som aldri vil kunne komme over det. Flytter gjerne til Marokko om jeg der kan skape en familie og ta meg av barn som de bioogiske mødrene ikke kan beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger altså ikke å få godkjenning fra Norge for noe som helst siden dere bor i Marokko, selv om du er norsk statsborger. Det gjelder 100% reglene i landet der du bor, Norge har ingenting med saken å gjøre. Hvordan reglene er i Marokko vet jeg ikke, men det høres da veldig lettvindt ut. Men, som svar på spørsmålet ditt. Hvis mannen ikke vil adoptere før dere får et biologisk barn, da er ikke han motivert nok til å adoptere og bør dere ikke adoptere. Begge parter bør ønske adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...