Iren87 Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hei!! Vil bare utrykke min glede gjennom all min frustrasjon og tristhet tidligere. Jeg har nå fått vite at jeg FÅR tidlig UL, og dermed fastsatt en termin og får sett ungen min der inne Jeg aner ikke hvor mange uker jeg er på vei, så det skal vbli sååå godt! Stor takk til Ringerike sykehus altså En annen ting jeg bare lurer på? Er det normalt å kunne få bekkenløsning eller låsning tidlig i svangerskapet? Min jordmor trodde kanskje jeg hadde en av delene da jeg sist var der, da jeg klagde på smerter som lignet dette. Jeg synes smertene ble mer intense etter "høst"rengjøringen jeg og samboern min hadde igår. Har svært vondt i rygg rumpe og lår idag, og kjenner et slags press ved bekkenet på høyre side. Bør jeg ta dette til lege?
liber Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 jeg kjente det i den ene rompeballen med en gang nesten jeg, men skjønte ikk hva det var med en gang da, trodde det var en muskel ell noe, så det går ann. få rekvisjon fra legen å gå til fysioterpaut. her blir jeg bare værre og værre, men hjelper litt etter behandling. lykke til på ul:)
Iren87 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2009 Takker gleder meg noe så sinnsykt! så ut ifra det jeg sa, så har jeg bekkenløsning da eller? det er jo levbart, bare helt jævlig etter en lang dag, og når man legger seg, har så utrolig vondt for å snu meg. Men om jeg bare er 13 uker på vei, er det normalt å kunne få bekkenløsning da så tidlig? trodde dette var problemer som kunne oppstå lenger ut i svangerskapet..
<3 Maren <3 Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Nå er jeg veldig spent på å høre når termin din egentlig ble her :-P Og selvfølgelig at alt stod bra til..
Maisie Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Åja, bekkenløsning kan komme tidlig. Noen har det til og med som symptom på at de har blitt gravide! Naturlig at du har mere vondt etter den høstrengjøringen du hadde, ja. Vasking og støvsuging og sånt er ikke noe godt for bekkenet. Snakk med legen din, og få en henvisning til fysioterapi, eller finn deg en osteopat/kiropraktor/akupunktør på egen hånd. Og ta det med ro når du merker at det gjør vondt. Det ganger ikke å presse deg, det gjør bare bekkenet verre.
vannmann_81 Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Jeg fikk bekkenløsning i uke 10. Får god hjelp av trening med fysioterapeut i tillegg til behandling hos kiropraktor. (Og 50% sykemelding).
Hønemor-til4+spire Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Hei, Jeg har kjent symptomene på bekkenløsning og bekkenlåsning før jeg tok graviditetstesten. Er nå gravid med mitt 4. barn, symptomene er like. Jeg får for tiden fysioterapi (fikk først henvisning fra lege, da dette er gratis) og har i dette svangerskapet fått kiropraktorbehandling. Kiropraktorbehandlingen må betales selv, men dette kan anbefales på det varmeste! Det viktigste er å forebygge, ta det med ro, ikke løfte tungt, ikke gå spaserturer, hvile i liggende stilling flere ganger for dagen for å avlaste bekkenet etc. Det kan gjerne være lurt å tenke gradert sykemelding dersom du er i jobb og har mye smerter/ubehag. Lykke til!
Fifrildi Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kan anbefale en tur til kiropraktor. H*n vil fort se om du har bekkenlåsning, og hvis det er det er det en smal sak å fikse og vil hjelpe mye! Skal til min andre kiropraktortime i morgen, og håper på fortsatte underverker for et litt vridd og stivt bekken og korsrygg. Lykke til på UL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå