Gå til innhold

Blir så forbanna på folk av og til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jeg er svæær, men det betyr IKKE at jeg skal føde i morgen eller at det er tvillinger!... måtte bare få ut litt frustrasjon her...

er så lei av at alle jeg møter gnåler om at jeg liksom er NØDT til å vente tvillinger siden jeg er så svær... nesten som de ikke tror meg når jeg sier nei.. spør om jeg er sikker, og om jeg har vært på UL... er ekstra sårt siden det faktisk VAR tvillinger helt til uke 6 ca... folk er så tankeløse, og ufølsomme... huff... blir så lei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeelt enig. Men så dårlig gjor av de som vet at du bar tivllinger i begynnelsen si sånne ting..Virker som folk tror de kan utale seg om alt til gravide....

.Går ikke en dag uten at jeg må forsikre folk at det er 8 uker igjen og ikke tvillinger....

Også er jeg så lei av at folk hele tiden skla vite bedre enn meg og fortelle meg at magen kommer til å synke)ikke alle det gjør på)også sier de i samme slengen "tenk hvordan det komme rtil å se ut"og at je gkommer til åå få en stor ungen.. Hun er ca 100 g mere enn gjennomsnittet og syntes ikke det er så mye jeg! og at jeg kommer helt sikkert til å gå over tida fordi det gjør alle førstegangsfødene....Arggg.

Skrevet

Jeg også, selv om jeg får andre kommentarer. Den siste uka har jeg fått høre to ganger "man ser jo ikke en gang på deg at du er gravid" Har akkurat en måned igjen i dag. Greit nok at jeg hadde vide ytterklær på meg begge gangene, men likevel.

Skrevet

Stina med baby i magen: har faktisk ikke tenkt på at det kan være sårende å få sånne kommentarer også... man ønsker jo å se gravid ut når man snart skal ha...

Skrevet

Jeg føler det samme. Tenk, jeg har flyttet til et mindre sted utenfor Oslo, og her går jeg jo på samme butikk hver dag når jeg handler. Har sett en dame som glor skikkelig på magen og har hatt lyst å si noe leeeenge, igår kom det:

si meg, nå må vel du være på overtid snart så lenge som du har gått høygravid her ?

Eeeeeh FUCK OFF ! Jeg har 2,5 uker igjen og er heller ei spesielt stor, ligger faktisk under den røde streken sådesså hehe !

Det er ikke noe artig når folk sier slikt, men jeg tenker bare: skulle likt å sett deg to uker før din termin ;)

Skrevet

Jeg er også drittlei av at folk føler at de har lov til å påpeke at man er svær. Og i alle fall bruke ordet "svær" synes jeg er frekt. Jeg har satt på plass ganske mange i det siste, fordi jeg har vært så inmari lei av alt folk tillater seg å si.

Jeg forteller folk at jeg ligger på streken på symfysemålet og at jeg har gått opp mindre enn det som er vanlig i forhold til hvor langt jeg er kommet. Noen ganger (om jeg er hjemme) så drar jeg opp arket fra jordmor med sf målet og viser dem. Andre ganger sier jeg bare at jeg synes det er frekt å kalle meg svær og at for meg er ikke det et positivt ladet ord. Om de må kommentere magen min så kan de heller si at jeg ser fin ut, eller holde kjeft!

Til min svigermor som alltid må fortelle meg hvor SVÆÆÆR jeg er, så har jeg begynt å komme hennne i forkjøpet når jeg ser henne. "Gud så svæææær du har blitt siden sist da." sier jeg.

Bare ta igjen, Toca! Det er lov å gjøre det når de gjør det med deg.

Skrevet

Og DIGER. Det er et ord jeg har fått høre en del. "Jasså, se så diger du har blitt i løpet av sommeren. Det syns vel jordmora di og!"

Nei, jeg ligger innenfor kurven, så;)

Skrevet

Jeg har 2,5 uke til termin og fikk høre at jeg hadde "begynt å bli litt rund i ansiktet også". Faens dust! Gravid eller ikke, er ingen som liker å få høre at man ser feit ut!!

Skrevet

Samme her, dette får jeg høre støtt og stadig. Og det er ikke det de sier, men måten de sier det på syns jeg. Det er bare kos å høre at jeg har en nett mage, men derimot at det var jo virkelig en KJEMPEliten mage, det er nesten litt sårende. Fordi jeg føler at jeg må forsvare meg og magen min. At det er noe unormalt liksom. Det er vel kanskje det som er problemet for oss alle. For vi har jo alle helt perfekte og normale mager, uansett hvordan de ser ut, ikke sant? ;)

Skrevet

Hvorfor må størrelse kommenteres? Folk er forskjellige og man blir som man blir i graviditeten. Det er ikke noe å gjøre med det! JEg er verken stor eller liten. Men til sammenliking fra forrige gang er jeg stor. Da var jeg bitteliten og hadde en bitteliten baby også... Men nå går allting normalt og alt er derfor litt tyngre, men babyen er ihvertfall til normal vekt og har det bra - i motsetning til forrige gang. Så det er ikke bare positivt å være liten!

Jeg føler liksom at gravidmagen er et allemanseie... Det er lov å kommentere og ta på i hytten og pisten... Føler man mister litt av seg sjøl... Kroppen er ugjenkjennelig for seg sjøl og jeg merker at nå på slutten er jeg ikke så komfortabel med det... Men jeg vet med meg sjøl at jeg syns gravide damer er flott! Dessverre føler ikke jeg meg sånn, selvom jeg egentlig burde. Men det er bare så tungt nå på slutten (er to dager over termin) at jeg har nok med meg selv om ikke andre også skal ha et synspunkt på åssen jeg ser ut... Disse hormonene altså... Jeg er hardt angrepet av tullehormoner; masse kviser, konstant soppinfeksjon, dårlig humør, dilla på lukter og pica på ting som ikke er spiselig (som kritt og trefliser...), tett nese...

La meg føde snart! ;-)

Dette ble jaggu meg et syteinnlegg! Sorry! ;-)

Skrevet

Dere får svare at " ja, du er heller ikke blitt mindre akkurat".. eller noe i den duren.. (tipper de holder tåta da!)

Jeg innser at jeg har vært heldig til nå, når det gjelder kommentarer på magen. Men fra nå og utover blir det kansje noe annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...