Gå til innhold

Arg, disse legene altså!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, her er historien.

Fødte for tidlig sist gang. 5 uker før. Hadde hatt mye kynnere, men ble aldri tatt på alvor.

Denne gang har jeg både ny jordmor og lege.

For 2 uker siden var jeg på jm kontroll. Da var jeg litt over uke 30. Magen hadde sunket og jeg forklarte henne at jeg følte at kynnerene ble 'annerledes'. Ble sendt rett på sykehuset for vurdering, men heldigvis ingenting på gang. Ble fullt sykemeldt i 14 dager med beskjed om å ikke gjøre noen ting. Bare korte turer, ingen løft eller stress. De ba meg bestille ny tid hos legen som skulle følge opp dette videre.

Var der i dag, med skrivet fra jordmor. Legen sjekket de vanlige tingene; blodtrykk og hjertelyden. Fikk spørsmål om hvordan formen var og sa som sant var at jeg har et vannvittig nedtrykk og at jeg føler at formen har blitt skikkelig redusert de siste ukene (klarer knapt å gå opp trappene uten å bli pest - og jeg er normalt i god form!) 'Ja, ja det er normalt å bli sliten de siste ukene av svangerskapet. Da sykemelder jeg deg til neste kontroll (midten av okt)'. Så ble jeg sendt på dør.

Nå sitter jeg her da. I uke 32 og livredd for at den stakkars babyen kommer snart. Venninnen min ble innlagt og tatt hastesnitt på for 2 år siden da hun vært i dårlig form i ett par uker. Da hadde hun superlav blodprosent (mener den var nede i 5, da det fant ut at babyen måtte ut) og hun manglet ett eller annet viktig stoff i kroppen. Har litt panikk for at det skal skje meg eller for at noe skal gå galt med den lille.

Føler meg så lite i varetatt av legen.... Noen som har noen gode råd eller vært oppe i lignende selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe til fødeavdelingen du skal føde på og høre om du kan få komme å ta en CTG?

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal gjøre det? Fikk beskjed om å ringe dem hvis det var noe sist jeg var der...

Blir bare så sinnsykt frustrert av at jeg ikke blir tatt på alvor og at du føler at du må skrike høyest for i det hele tatt å bli hørt. Skulle ikke vært nødvendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...