Anca20 Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Jeg har et spørsmål som jeg luerer på om dere der ute kan hjelpe meg med, vi er et par som prøver og få en liten en da, og har forsøkt i snart et år,og hver måned har graviditetstestene hvert klart negative Men denne gangen så fikk jeg plutselig vondt i puppene og jeg tenkte JØSS spennende men det gikk over etter 4-5 dager ca..hmm.. men verker nederst i magen akkurat som mensen kommer når som helst men kun den ene siden mest,jeg venter mensen nå men den vil liksom ikke helt starte, det har kommet kun endel tynn brun utflod på en måte i en uke nå,(beklager litt ekkel beskrivelse) og jeg tok QR graviditetstest to ganger,den første igår kveld og den andre tildig på morgenen idag.på dem så ble jeg usikker for det dukket opp et MEGET svakt positivt resultat på den første (2 streker i vindu altså) men det går så vidt an og se den men du ser den liksom som en lyse lyse rosa skygge på en måte,og det står om det skjer så skal man ta ny og jeg gikk idag og kjøpte ny,men det samme skjedde med denne,er det noen som har opplevd dette før? jeg vet ikke helt om jeg skal juble eller ta vel imot tanta..hehe.. noen som kan gi meg svar på dette??
Monajenten Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg vil ikke gi deg forhåpninger altså, men etter alt jeg har lest her inne, er en strek en strek uansett om det er en "skyggestrek", og så lenge det er to streker er man gravid:-) Sååå...kanskje jeg kan få si et veldig forsiktig gratulerer? :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Jeg har også hørt at "en strek er en strek" så..... Kan du ikke kjøpe en annen type test , Clear Blue (digital) el noe....=) Lykke til og håper det har klaffet =)))))
Anca20 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2009 ååh ja jeg håper virkelig en strek er en strek hihi,ja på det apoteket jeg var på så hadde dem ikke noen andre,dem var utsolgt så det ble da QR men får se om jeg får kjøpt meg en Clear Blue i morgen da,nesten redd for og ta flere om jeg får et negativt svar uggugg. men får håpe på et positivt svar da tusen takk for svarene er så nysgjerrig og tenker og undrer meg over disse svake svake strekene som jeg plutselig fikk øye på etter 5-6 min..så måtte bare prøve og få jabbet litt om det med noen.. huhu tusen takk for svar
flypapir Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Jeg har hatt slike svake, svake streker flere ganger (testoman) og alle gangene har jeg vært gravid Krysser fingrene for deg!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Jeg testet også svaakt positivt på en test (ikke QR, husker ikke helt), hadde det samme som deg, kjentes som om mensen kom, men den kom liksom aldri. Da var det en liten jente på vei! ! Håper det stemmer med deg også, og at du sier fra hvordan det går med deg! Jeg har forresten lest her inne at hvis det er farge i svak strek, er den positiv. Hvis den er gråaktig/skygge, er det en skyggestrek. Ellers har de veldig peil inne på "Bli gravid"! Lykke til
Gjest Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 "verker nederst i magen akkurat som mensen kommer når som helst men kun den ene siden mest" Sånn hadde jeg det også, jeg var gravid. Verket skikkelig i venstre eggstokk på en måte.. og etterhvert når livmoren strekte seg da. Det var heeelt i starten siden jeg testet så tidlig som det var mulig å teste seg.
Anca20 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2009 heii igjen jenter,dette var kjipt,skikkelig falsk alarm detta da. jaja,tanta kom idag da...åååh blir oppgitt hehe,skjønner ikke hvorfer det aldri klaffer,tenkte over hvor lenge vi har prøvd nå og det er faktisk siden juli i fjord,så er jo faktisk over et år siden da..men har hvert litt vansklig da siden jeg har hatt 6 uker mellom hver mens,men så stabiliserte det seg for et par mnd siden og da hadde jeg 3 uker av og 4 uka på , men denne gangen da har det hvert 5 uker og 4 dager igjen,så kan jo kanskje være derfor det ikke skjer noe? ikke vet jeg,slutta og røyke og sykler daglig så jeg holder meg i god form,spiser sånn tålig sunt,og sover nok og har hvert hos legen og sjekka at ikke noe var galt siden mensen ikke kom før etter 6 uker hver gang men hun fant ut at alt var i skjønneste orden gitt,men jaja..det er vel bare og smøre seg med tålmodighet videre da..bedre lykke neste gang da kanskje hihi..men disse testene var jo merkelig da,men men man må kanskje ikke ønske for mye.. men tuuuusen kjempe takk for fine svar fra dere alle =D ønsker alle sammen en kjempe flott dag!!
Anca20 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2009 Hei Merethe Tusen hjertelig takk for så hyggelig svar,også sååå heldig du var som hadde ei lita jenta på vei<3 utrolig koslig! det var forbaska au at det ikke stemte med meg hehe jeg fikk tante på besøk idag tidlig,au au,var ikke noe morro.også så merkelig med disse testene og da hehe men men får bare prøve videre og holde humøret mitt oppe =D og håpe på bedre lykke neste gang hihi. Mvh AnnCathrin <3 <3
Anca20 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2009 Hei Monajenten tusen takk for hyggelig svar,tenkte jeg må få svart alle som var så snille og svare meg jeg fikk da tante på besøk idag tidlig da,men men hyler ut til alle sammen en vakker dag i fremtiden testen lyyyyser KLART positiv hihi så får jeg bare håpe på bedre lykke neste gang tusen takk for så hyggelig svar hvertfall ha en flott dag Mvh AnnCathrin
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Å nei så synd! Det var jo veldig rart med de testene også. Da ville jeg brukt tiden frem til neste forventede tantebesøk med å finne noen CB tester. Det finnes jo også sånne digitale som gir klar beskjed! Ellers er det visst noe som heter "kjemisk" graviditet, et eller annet med at egget er befruktet men ikke fester seg (tror jeg). Kanskje det var noe sånt med deg? Jeg tror uansett man kan få mer oppfølging når man har prøvd mer enn et år. Snakk med fastlegen din! Lykke, lykke til!!!
Anca20 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2009 ja det var forbaska hehe,jeg som fikk litt god følelse for første gang på over et ååår. jaja vi prøver videre,men kjemisk graviditet ja,hmm kanskje jeg må lese litt om det. får bare håpe videre om en liten en neste måned da kanskje.. ja får ta en prat med fastlege. tusen takk for svar igjen AnnCathrin<3 <3
lu266 Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Vel, jeg var sånn at det kom litt mørks utflod noen dager før mensen skulle kommet, emn det varte ikke. Og den morgenen mensken skulle kommet fikk jeg en svaaaakt positiv test. Kunne bare såvidt se det. Testen jeg tok neste morgen var mye mer tydelig. Sånn var det med meg, men det er forskjell på folk og forskjell på tester. Lykke til!
Anca20 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 29. september 2009 heisann, tusen takk for svar tanta kom desverre idag så jeg var ikke gravid. ble nesten litt lurt med på en jubel av disse 2 testene jeg tok men sånn er det hehe får bare håpe på positivt neste måned Ha en flott dag
Gjest Skrevet 29. september 2009 #15 Skrevet 29. september 2009 Hei! Vi prøvde lenge. Vi var innom ivf behamdling, men lykktes ikke der heller. Vi prøvde mye, vitaminer, akupunktur you name it. Vi hadde akkurat hatt vår 2 omgang med ivf som var negativ. Jeg spurte gubben om vi skulle hive oss rundt bestille siste forsøk noe vi så gjorde men det måtte gå 3 månder. Så leste jeg på kjærringrådsidene om en metode og spurte gubben om vi ikke kunne prøve den. Jo, det kunne vi...og der satt spiren på første forsøk, noen må prøve litt lengre. Kjærringrådet var som følger: på cd 5 så skal mannen ha en utløsning. og fra cd 10 skal dere ha sex annenhverdag. Jeg hadde nogenlunde regelmessige menstrasjoner. Men jeg gikk inn på babyverden og regnet ut sånn ca når el va og hadde også sex etter dette for å være sikker på at vi ikke mistet el. Vi hadde ikke el tester den perioden. Det er flere som har blitt gravid med dette rådet. Vi er i allefall overlykkelig for at vi prøvde, resultatet ble en gutt som nå er 2 år. Lykke til!
Anca20 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 29. september 2009 ååj så utrolig morro! heldige dere var med en liten gutt!! nydelig<3 jeg må nesten prøve alt mulig og jeg kan fint tro det finnes mange gode kjerringråd! tusen takk for tipset må jo nesten prøve! jeg koser meg virkelig her inne,at jeg ikke har sett dette før,jeg få jo såå mange koslig og gode råd og fine historier at jeg gror jo nesten fast i stolen foran skjermen her. huhu. tusen takk for kjempe flott svar! jeg setter utrolig pris på det! ha en super kveld<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå