Gå til innhold

kan jeg gjøre dette? ang samvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på 10 mnd. bf har hatt samvær annenhver helg nå 3 ganger. jeg syntes det egentlig var for tidlig, men gikk med på å prøve. jeg kjenner barnet mitt og ser at dette har tatt på h*n. kan jeg si at jeg vil slutte med helgesamværet nå og heller ta det opp igjen senere?

ja, bf får forsatt komme til oss på besøk så mye han vil likevel, så det står ikke på det.

han betaler heller ikke bidrag og vi hadde en avtale hos famvernkontor om 60/40 men den er utgått nå. (hvis den går ut etter 6 mnd?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel det. Men jeg ville tatt en samtale på fvk. For hvis far får inntrykk av at du skal sabotere samvær så kan det slå tilbake på deg.

Skrevet

Avtalen går ikke ut etter seks måneder, det er attesten som gjør det. Det vil si at dere må ha ny attest dersom dere vil ta saken til retten. Men dere har fremdeles den avtalen dere inngikk. Du har dessverre ikke rett til å gripe inn i avtalt samvær, det blir sett veldig alvorlig på. Kan du ikke snakke med faren og forlare at det ikke er bra for barnet? Eventuelt må du be om ny megling og håpe på å komme til en løsning der. Men du kan altså ikke diktere samværet.

Skrevet

ja men når vi var på fam vern så sa vi til de også at vi ikke kom til å begynne med 60/4 samvær før hun var minst over året. men han har masa så mye om det så jeg gikk med på å prøve det.

men jeg kan likevel ikke si at vi må vene litt til??

det går ikke å prate med han for han er såpass ego at han ser ikke at barnet sliter av det. han er bare opptatt av å få samværet sitt han. han sier at det bare er tull de gangene jeg har prøvd å si at h*n sliter av det.

HI

Skrevet

Du har all mulighet til å endre samvær når det går utover barnet ditt, men jeg ville nok ringt fvk om han slo seg helt vrang. Han burde jo også tenke barnets beste. Her begynte vi ikke med helgesamvær før h*n var godt over året. Og det var nok i tidligste laget, men nå ett år etter går det kjempebra!

Det er en grunn til at barneombudet ikke anbefaler overnatting før de er ett år.

Skrevet

Det blir noe annet. Dersom det står i attesten at dere ikke skulle begynne med samvær før hun var over året, og det var en muntlig avtale at dere skulle prøve, så kan du sette stopp nå. Men du må ikke gå på tvers av det som står i attesten, det kan få følger for deg dersom han bestemmer seg for å kreve hovedomsorg. Altså hvis det kan vises til at du saboterer samvær.

Skrevet

men teller det som å sabotere samvær når han likevel får komme hit så mye han vil da?

hi

Skrevet

Ja, hvis dere har en avtale om overnatting og du nekter. Ikke hvis avtalen er etter fylte ett år, men du har gått med på å prøve tidligere. I "prøve" ligger at man ikke skal fortsette dersom det ikke fungerer.

Skrevet

Det kommer jo an på akkurat hva som er sagt og hva som står notert i avtalen.

Jeg ville uansett avtalt et møte på fvk. før je begynte og "nekte" samvær, spesielt siden far er ego som du sier.

Da har du i allefall ditt på det rene uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...